Finalisterna till årets näringslivspriser klara! - Malmö Näringslivsgala

Finalisterna till årets näringslivspriser klara! - Malmö Näringslivsgala

Nu är det snart dags för Malmö Näringslivsgalas Galakväll! Den 10 februari 2020 öppnas portarna till Malmö Live för en kväll av hyllningar till Malmös näringslivshjältar.

Under hösten har allmänheten kunnat nominera dessa hjältar till sex priskategorier: Mångfald, Life Science, Kreativa näringar, Miljö och hållbar utveckling, Årets näringslivsrookie och Årets Malmöföretag.

Nu har jurygrupperna valt ut årets 18 finalister – näringslivshjältarna som kommer att stå i rampljuset på galan den 10 februari på Malmö Live.

Och finalisterna är (utan inbördes ordning):

MALMÖ STADS NÄRINGSLIVSPRIS INOM KREATIVA NÄRINGAR

Patrik Svensson -Ålevangeliet

Med sin lika universella som personliga berättelse om människans existens har denna journalist gjort en storartad debut på litteraturscenen. Det som började som en artikel mynnade ut i en av årets mest uppmärksammade böcker som fick världens förläggare att öppna sina plånböcker och där rättigheterna sålts till mer än 30 länder. Ett författarskap som kommer inspirera Malmös många röster framgent.

Lisa Hilland –Myltha

Med en omisskännlig kärlek till material har denna designer skapat ett nytt varumärke som letat sig in i sortimentet hos landets mest anrika inredningsinstitutioner. Högteknologisk produktionsteknik och hantverkskunnande resulterar i hållbara kvalitetsmöbler med ett personligt, passionerat och poetiskt uttryck. Med två ”årets möbel”-vinster bara i år visar hon världen var skåpet ska stå -i Malmö!https://www.mylhta.com

Plan B

På kort tid har de gått från medlemsklubb till internationellt hyllad mötesplats för den alternativa musikscenen, en resa mot den polerade strömmen som rönt uppmärksamhet i sig. Med ett inkluderande tilltal bultar hjärtat alltid i takt med publiken, musiken och staden -en omtanke och engagemang som driver på stadsutvecklingen och bereder plats för de snabbväxande kreativa näringarna att blomstra.https://www.kollektivetrecords.com/planbegin.html