Höstlov med Kul i Malmö

Höstlov med Kul i Malmö

Det är dags för höstlov! Vi vill tipsa om Kul i Malmö – en möjlighet för alla Malmös barn och unga att ha ett härligt höstlov fyllt av konst, kultur, idrott och häng över hela stan, helt utan kostnad. Hela höstlovsprogrammet finns på kulimalmo.se.

Museets mörka fångtorn och gamifierad spökvandring

Följ med långt in i Malmö museums fångtorn eller måla av något litet jättestort och kanske jätteläskigt tillsammans med en konstnär på Malmö konsthall. På stadsbiblioteket kryllar det av zombies i dödens källare. Vågar du gå ner och hämta botemedel?

Vill du istället rädda Malmö från häxor, zombies och spöken? På Baltiska hallen kan du kliva in i en gamifierad spökvandring med spännande uppdrag genom labyrint och spöklik camping.

Dansbattle och Metalfest

Dansa med The Gr8 Ones, Hallyu House och Malmö Dance Camp på Arena 305. Huset fylls hela veckan med dansevents, poesiworkshops, studioworkshops med professionell producent, Queer halloweendisco och Metalfest.

Kulturskolan i Malmö öppnar upp med workshops och häng för unga, allt ifrån workshops i fototekniken cyanotypi till zombiesminkning. Ta med en kompis, häng i lokalerna, ät pizza, lyssna på musik och prova något nytt.

För unga blir det också besök av författarna Sara Bergmark Elfgren och Nora Khalil på Malmö stadsbibliotek, Rosengårdsbiblioteket, Garaget och Kirsebergsbiblioteket.

Hinderbana och spel på Stadionområdet

Utmana dig själv i den enorma hinderbanan Megatrack i Kombihallen på Stadionområdet. Här kan du också prova på spännande bänkfotbollsspel, VR-spel, sumobrottning och karaoke.

Under lovet fylls även Stadions sporthall med spel. Här finns föreningar på plats med TV-spel, brädspel, rollspel, kortspel med mera! Vill du spela hela veckan? Passa då på att även besöka Spelens Hus.

Aktiviteter med föreningar och fritidsgårdar

Malmös föreningsliv bjuder in till allt ifrån padel, badminton, innebandy och handboll till dans, cheerleading, kampsport, fiske och kreativt skapande i olika former.

Under PWR WKND – för dig som identifierar dig som tjej eller icke-binär ­– håller Malmöföreningar och elitidrottare från Malmö idrottsakademi i aktiviteter som judo, dans, thaiboxning och amerikansk fotboll.

På Malmös fritidsgårdar kan du vara med på halloweenhäng och andra aktiviteter med möjlighet att träffa både nya och gamla kompisar.

Kontaktpersoner

Zacharias Berg, lovsamordnare på fritidsförvaltningen, zacharias.berg@malmo.se, 0738-288297

Caroline Stenberg, lovsamordnare på kulturförvaltningen, caroline.stenberg@malmo.se, 0709-173830