Idag kommer Nathalie Danielsson till Urban Beach vid T-bryggan klockan 14-16.

Malmö vid havet – något för alla

Malmö stads satsning Malmö vid havet fortsätter. Det finns massor av olika saker att göra vid havet, något för alla och allt är gratis.

Tånggång är guidade turer med olika teman som fåglar, kallbadhus och badvanor, djur i havet med mera på söndagseftermiddagar fram till 23 september. På söndag är det till exempel Ribersborgs kallbadhus och badvanor genom tiderna, med Lars-Gunnar Bengtsson.

Det finns mycket att prova-på i och vid havet bland annat under Open Water Festival nu i helgen, 20–22 juli, kan man testa vattensporter som skimboard, kabelsport, kitesurfing, segling och mycket mer eller om man så föredrar kan man slå sig ner på kajen och titta på uppvisningar.

Sommarscen ger flera olika föreställningar vid stranden vid T-bryggan på Ribersborgsstranden, Sibbarp och ljudkullen i Västra hamnen. Det finns både föreställningar för barn och vuxna.

I år har området Urban Beach vid T-bryggan varit igång sedan sommarlovet började och har öppet fram till den 5 augusti mellan klockan 11–19 varje dag. Här blir det mycket nytt som händer men också många favoriter finns med i repris. I vattnet vid T-bryggan finns även i år en vattenhinderbana men är nu mycket större. Vattenhinderbanan har samma öppettider klockan 11–19 till den 5 augusti, på torsdagar har den extra öppet för vuxna mellan klockan 19–21.

Idag kan besökarna träffa Nathalie Danielsson, musical.ly-stjärna, på Urban Beach klockan 14–16. Varje vecka finns många nya saker att göra på området. Denna vecka kan man till exempel testa Beach Bubble Ball eller dragkamp, spela beachvolleyboll med Malmö Beachvolley Club, dansa salsa och flamenco.

Kontakt

Pella Ström, projektledare fastighets- och gatukontoret, Malmö stad, pella.strom@malmo.se, 0738-515335

Birgitta Hjertberg, kommunikatör fastighets- och gatukontoret, Malmö stad, birgitta.hjertberg@malmo.se, 0709341411