Pressinbjudan: Årets kock gästspelar hos skolrestauranger!

Pressinbjudan: Årets kock gästspelar hos skolrestauranger!

På fredag den 24 februari kommer Årets kock 2017, Johan Backeus, att besöka Malmö för att tillsammans med 15 av skolrestaurangers kockar laga mat och ta fram ett vegetariskt och ett veganskt recept, som sedan kommer att testas på Malmös skolor.

- Skolrestauranger i Malmö stad har under många år arbetat för att öka andelen växtbaserad mat i skolan. Vi är glada att tävlingen Årets Kock 2017 valde att fokusera på vegetarisk mat under en av tävlingsuppgifterna. Genom att skolrestauranger bjuder in Årets Kock till en workshop med tema vegetarisk mat satsar vi på ny inspiration och fler goda, smakrika vegetariska rätter, säger Mimmi Hägg, koststrateg på skolrestauranger.

Vi kommer att hålla till i köket på Universitetsholmens gymnasieskola, Citadellsvägen 25. Media hälsas varmt välkomna att följa arbetet i köket från klockan 11. Meddela gärna i förväg om ni är intresserade!

För ytterligare information kontakta skolrestaurangers Mimmi Hägg på 0709-609087 eller mimmi.hagg@malmo.se

Detta meddelande har skickats ut av Thobias Ligneman, kommunikatör på serviceförvaltningen som du når på 0709-841121 eller thobias.ligneman@malmo.se

Fakta om Årets kock 2017:

Johan Backeus är född 1986 och uppväxt i Sundsvall. Bor numera i Bromma och arbetar på restaurang Avequia i Stockholm. Utsågs nyligen till Årets kock 2017, en tävling han tog silver i både 2013 och 2016.