​Sjung med folket: Allsång i Parken är tillbaka.

​Sjung med folket: Allsång i Parken är tillbaka.

En alldeles säregen blandning av glädje, trivsel, folklighet och glamour. Och så allsång, förstås. Gammelmorfar, dansbandsfrälst, muskelknutte, schlagerfreak, galatransa eller lillprinsessa: Allsång i Parken är tillbaka i Folkets Park.

Efter fjolårets publiksuccé har Allsång i Parken verkligen tagit plats som ett av Malmös mest välbesökta sommararrangemang. Artisten Jonas Hedqvist är återigen tillbaka som programledare och glädjespridare under sommarens allsångskvällar. Allsång i Parken bjuder på ett brett program som spänner över alla generationer. Några av årets artister är Annika Herlitz, rösten till Elsa i filmen Frost, Elisa Lindström, vinnare i Körslaget, och Lasse Sigfridsson, en av originalmedlemmarna i Lasse Stefanz. Som vanligt finns Allsång i Parkens egen ensemble på plats med både kör och dansare.

– Allsång är som loppisar. Folk får något hysteriskt i blicken, och drar sig hit i horder. Det verkar finnas en näst intill oändlig efterfrågan på det, helt enkelt. Efter förra årets succé rådde det ingen tvekan om att allsång måste vara en ingrediens i vårt sommarprogram. Och den här formen känns helt rätt för vår park – en park där alla ska känna sig hemma, säger Mårthen Gunnarsson, enhetschef Folkets Park.

– Det känns helt fantastiskt att åter ha förärats Sveriges roligaste sommarjobb, säger Jonas Hedqvist. Jag ser verkligen fram mot att fylla parken med en massa allsång, glamour och spännande gästartister. Vi kommer fortsätta med att bjuda på vår alldeles egna mix av folklighet och glamour. Vi kommer även presentera fler moment som engagerar publiken, inte bara nere i bänkraderna utan även på scenen under olika lättsamma former.

Allsång i Parken startar den 16/7 då också ”Årets glädjespridare” presenteras. ”Årets Glädjespridare” är ett pris som delas ut av Malmö Stad och Mikosällskapet. Mikosällskapet bildades för 10 år sedan till minnet av Clownen Miko, Göte Forsberg, och är också idégivare till priset ”Årets Glädjespridare”. I år är det alltså 10-årsjubileum.

Artister - Allsång i Parken 2015

Annika Herlitz