Spansk rap och glasögonens historia i elevprojekt

En elev framför en egenhändigt komponerad raplåt på spanska. En annan ger oss en inblick i glasögonens historia. Det är några av höjdpunkterna när elever på Parkskolan i Malmö redovisar sina spännande projektarbeten den 28 maj.

Det är första gången som Parkskolan arrangerar öppna projektredovisningar. 13 avgångselever på nationella och individuella program på gymnasiesärskolan presenterar sina arbeten för föräldrar, syskon, släktingar, skolkamrater och andra intresserade.

Tid: Onsdagen den 28 maj kl 13.00-15.00
Plats: Aulan, Komvux Kronborg, Själlandstorget 1

Redovisningarna sker i form av en mässa där eleverna möter minglande gäster och berättar om sina projekt.

Vårterminens arbete har resulterat i en rad skriftliga och estetiska arbeten och den ämnesmässiga bredden är imponerande. Det handlar bl a om Irland och dess historia, glasögon och linser och idrott.

Det görs också några scenframträdanden. En elev har skrivit en raplåt på spanska och kommer att framföra denna. En annan elev visar ett bildspel med sina egna foton från Thailand.

– Det här är en chans för oss att lyfta fram de intellektuella kompetenser som finns här, säger Tobias Birgersson, ansvarig för projektarbeten på Parkskolan.

Arrangemanget invigs av Marianne Dymling-Hjelm, rektor på Parkskolan.

För ytterligare information kontakta:
Marianne Dymling-Hjelm, 040-34 33 95, 0703-29 51 86
Tobias Birgersson, 0705-47 86 86