Vård- och omsorgsdagarna 2013 – en unik mötesplats i Malmö

Vård- och omsorgsdagarna 2013 – en unik mötesplats i Malmö

Vård- och omsorgsdagarna är tre dagar fyllda med inspiration, spännande diskussioner och ny kunskap. Här möts över 1000 deltagare från Malmö stads vård- och omsorgsverksamheter, utställare och föreläsare. Det unika med konferensen är att den är helt intern. Medarbetare delar erfarenheter och kunskaper med andra medarbetare.

Årets upplaga av vård- och omsorgsdagarna, även kallat MMM-dagarna, är den elfte i raden och innehållet fokuserar på vikten av Möten, Möjligheter och Mångfald. På programmet finns allt från en föreläsning av Björn Lindeblad, före detta civilekonom som blev skogsmunk i Thailand, till seminarier om idéer och lösningar för framtidens äldreomsorg i Malmö.

Andra exempel från programmet är jämställdhetsintegrering i biståndsbedömningar (spelar kön någon roll i bedömningar?), palliativ vårdfilosofi (vågar vi prata om döden?) och en utställning om sexualitet och funktionsnedsättning.

– På vård- och omsorgsdagarna lär vi av varandra genom att lyfta goda exempel på hur vi arbetar i Malmö stad. Det leder i förlängningen till bättre vård och omsorg för malmöborna, säger projektledaren Lisa Gunnefur, från stadskontoret i Malmö stad.

Vad? Vård- och omsorgsdagar i Malmö stad
När? 26-28 november
Tid? Kl. 8.30–16.00
Var? Kockum Fritid, Västra Varvsgatan 8

Carina Nilsson, kommunalråd (S), inleder varje dag klockan 8.30.

Medier är varmt välkomna att delta under vård- och omsorgsdagarna. Programmet finns att ladda ned här på sidan. Programmet är detsamma varje dag.

För mer information, kontakta:

Lisa Gunnefur, 0703-23 75 48, lisa.gunnefur@malmo.se