Valborgsfirande i Pildammsparken

Valborgsfirande i Pildammsparken

Den 30 april är det dags att fira in våren i Pildammsparkens epicenter - Tallriken. Där kommer dagen och kvällen att erbjuda tid för mysig picknick, barnunderhållning, en extraordinär eld- och ljusshow med nykomponerad musik samt den traditionella valborgselden med vårkör. En makalös kväll där det traditionella möter det nyskapande.

- Årets valborgsshow är inget för de lättskrämda, eldshowen kommer verkligen bli något utöver det vanliga. Det är roligt att återigen kunna bjuda malmöborna på en upplevelse som blandar nytt med gammalt, det känns som om vi håller på att skapa en ny tradition för Malmö, berättar Erland Weerasinghe, projektledare för arrangemanget på Malmö stad.

Årets Valborgsmässoafton smyger igång på eftermiddagen med picknick. Och vad passar inte bättre än att fira in våren med att mysa på en filt i vårsolen tillsammans med nära och kära. Till picknicken kommer Iraj stå bakom skivspelarna och sätter stämningen med skön musik. Lite senare bjuds det på underhållning där hela familjen kan värma upp inför den kommande elden genom att delta i sång, dans och trummor som leds av gruppen Afrikaaa.

21.30 är det dags för ett Valborgsfirande som du aldrig tidigare har varit med om! En extraordinär eld- och ljusshow med nykomponerad musik. Där du mer är deltagare än åskådare, där elden och ljuset står i fokus.

Välkommen att uppleva en fenomenal upplevelse i Pildammsparken, Tallriken!

Hålltider för Valborgsfirandet
16.00 - Mysig vårpicknick med DJ Iraj
18.00 och 19.00 - Sång, dans och trummor med Afrikaaa.
21.30 - Fenomenal upplevelse.

Fakta
Valborgsfirandet i Pildammsparken arrangeras av Malmö stads gatukontor och genomförs i samarbete med LMG.
2008 besöktes Valborgsarrangemanget av drygt 17 000 personer.

För mer information:
Erland Weerasinghe, projektledare Valborg, 040-34 21 66, 0709-34 21 66, erland.w@malmo.se

www.malmo.se/valborg