Pressmeddelande -

Total kontroll över din märkning med de senaste produktnyheterna från Markem-Imaje

Markem-Imaje stärker sin position som global ledare inom märkningslösningarScanpack 2012 med en rad nyheter för märkning på produkt, kartong och pall. Nya skrivare speciellt anpassade för livsmedel, dryck, kabel & extrusion premiärvisas, tillsammans med ett helt nytt koncept som kombinerar ökad prestanda, kostnadskontroll och miljöinitiativ. Allt kontrollerat av CoLOS mjukvara. Monter A02:28.

I montern presenterar Markem-Imaje det senaste inom industrimärkning med bläck, laser, termotransfer och etikett. Den nya generationens Markem-Imaje-skrivare visas upp tillsammans med det nya SMILE all-in konceptet. SMILE är en totallösning som täcker företagets hela märkningsbehov så att resurser istället kan frigöras till fokus på kärnverksamheten. I SMILE-paketet ingår skrivare med den senaste teknologin, komplett installation, schemalagda förbrukningsvaror, premium serviceavtal mm. Allt till ett fast pris per dag vilket är optimalt för att minimera behovet av finansiering och ger en trygghet i kostnadskontroll när kostnaderna är säkrade över hela SMILE-perioden. Bakgrunden till den låga löpande ägandekostnaden över tiden ligger i de nyutvecklade skrivarnas driftssäkerhet, låga underhållskostnader och innovativa förbrukningsvaror som minimerar slitage, minimerar stopp för påfyllning och minskar miljöpåverkan.

Demoskrivarna styrs med CoLOS programvara som kan användas för koordinerad uppstart av en ny produktionsserie, kopplas till en företagsdatabas för inhämtning av data och säkrar dataintegriteten genom att minimera manuell hantering. CoLOS olika paket ger identifiering, spårbarhet och nätverkskontroll för en optimerad märkningsfunktion och logistisk hantering.

Nya SmartDate X60 premiärvisas på Scanpack 2012 och tar termotransfermärkning till nästa nivå med sin höghastighetskapacitet på upp till 1000 mm/s med bibehållen skarphet på 300dpi. I det nya användargränssnittet redigeras utskriften utan behov av dator. Nya Digital Ribbon Save och Markem-Imaje´s speciellt framtagna 1100m färgband förlänger tiden mellan operatörens färgbandsbyten ytterligare. De nya funktionerna tillsammans med ett nytt skrivhuvud för lång livslängd, avkänning för döda punkter (Dead-Dot-Detection) och en industriledande 18-månaders garanti ger SmartDate X60 en driftssäkerhet i toppklass.

Nya bläckstråleskrivaren 9232 E visas också första gången på Scanpack. Den är framtagen speciellt för märkning på extruderade produkter som kabel och profiler där mätning, hög hastighet och driftssäkerhet är av högsta vikt.

Nya 7031 HD har Nordenpremiär på Scanpack och ökar kapaciteten för lasermärkning med sin större utskriftsyta som täcker fler förpackningar i samma utskrift. Den ersätter ofta två skrivare i yoghurtindustri och för portionsförpackningar.

Print & Apply skrivaren 2200 för etikettering visas med nya applikatorn Tamp Blow som skriver ut och applicerar etikett på förpackningar kontaktlöst - perfekt för produkter i påsar mm.

Nya 2200 Pallet visar upp snabb och effektiv pallmärkning på två sidor utan krav på skyddsinkapsling. Med snabba byten av etiketter och färgband på mindre än 40 sekunder minimeras driftsstoppen. Den robusta kompakta konstruktionen med operatörssäker svängarm ger en tillförlitlig pallidentifiering i många år framöver.

Välkommen att se vår syn på hur märkning ska gå till i monter A02:28Scanpack 2012!