HÄR ÄR FINALISTERNA TILL SHOW UP FASHION AWARD!

Årets finalister till Show Up Fashion Award, SUFA, den årliga nationella tävlingen för nyetablerade designers och varumärken inom modebranschen där priset är ett skräddarsytt entreprenörspaket värt 360 000 sek, har nu utsetts. De fem varumärkena som blivit utvalda av juryn till årets upplaga av SUFA är AMA AWE, K-OURAGE, Naemi Gustavsson, PRLE och Studio Heijne.

Show Up Fashion Award, SUFA, är en årlig nationell tävling för entreprenörer inom modebranschen som riktar sig till nyetablerade modedesigners och varumärken. Vinnaren får ett för den svenska modebranschen unikt pris; ett skräddarsytt entreprenörspaket av ett totalt värde på 360 000 sek, varav 100 000 sek i kontanter.

Årets fem finalister till SUFA, Show Up Fashion Award, är AMA AWE, K-OURAGE, Naemi Gustavsson, PRLE och Studio Heijne som alla har chansen att stå som vinnare när priset presenteras den 22:a november i Textile Fashion Center i Borås.

”Årets upplaga av Show Up Fashion Award visar på en diversitet i både uttryck, entreprenörsskap och affärsmodell”, säger Ellen Flybäck projektledare på Marketplace Borås som arrangerar SUFA. ”Modebranschen är i en spännande fas just nu och det här urvalet speglar även detta, så det ska bli intressant att följa dessa varumärken, både under tävlingen, men även efteråt.”

Årets jury består av Margareta van den Bosch (H&M), Marcus Larsson (LJUNG), Lars Wallin (Lars Wallin), Thomas Hägg (Thomas Hägg PR & Communication), Minna Engström Heino (Nordiska Designskola), Gesica Tawwakoli Gunmalm (Modeinkubatorn), Anna Englund Heilmann (Beyond Communication) samt Per-Olof Hygren (Sparbanksstiftelsen Sjuhärad).

För ytterligare kontakt vänligen kontakta:

Ellen Flybäck, Marketplace Borås, 0701-18 38 37 eller ellen@marketplaceboras.se

Om Show Up Fashion Award, SUFA:

Show Up Fashion Award, SUFA, är en årlig nationell tävling för entreprenörer inom modebranschen. Prispaketet i tävlingen är speciellt utformat för att ge vinnaren de bästa förutsättningarna för att utveckla och driva sitt företag framåt och utveckla sitt entreprenörskap med ett värde av 360 000 kr varav 100 000 kr i kontanter. Show Up Fashion Award arrangeras av Marketplace Borås, en ekonomisk förening som ägs av det textila näringslivet i Västsverige, Borås Stad, Högskolan i Borås samt ett antal organisationer som är aktiva i mode- och textilindustrin i Sverige.

Ellen Flybäck

Presskontakt projektledare Show Up Fashion Award +46 (0) 701 18 38 37