Bildkollage från Martin & Serveras Förskolekokboken

Martin & Servera hyllar hjältarna i förskoleköken med digital kokbok

Martin & Servera lanserar Förskolekokboken – digital inspiration med vegetariska recept, pedagogiska knep och hållbara tips från tio av Sveriges alla fantastiska förskolekockar och matpedagoger.

- Sveriges matbransch är full av lysande, kreativa förebilder. Med hjälp av Förskolekokboken vill vi hylla hjältarna i förskoleköken som varje dag engagerar och inspirerar framtida generationer, säger Stefan Calrell, försäljningsdirektör offentlig marknad, Martin & Servera Restauranghandel.

Förskolekokboken är tillgänglig via martinservera.se och samlar vegetariska recept, pedagogiska knep och hållbara tips från tio av Sveriges alla fantastiska förskolekockar och matpedagoger.

Karin Hermansson är kock på Spekeröds Förskola i Stenungsund och en av de totalt tio kockar och matpedagoger som syns i Förskolekokboken. Kärleken till råvaran är något hon gärna delar med sig av till barnen.

- De är fantastiska gäster, och det blir många sköna samtal och en härligt ärlig direktkontakt. Därför är initiativet med Förskolekokboken så härligt. Jag gillar verkligen att Martin & Servera lyfter den offentliga måltiden och visar upp det fantastiska arbete som görs i köken på Sveriges förskolor, säger Karin Hermansson.

De kockar som medverkar i Förskolekokboken är:

• Kamilla Ehrengrip, Stallbackens Förskola i Mölndal
  • Casper Gommans, I Ur och Skur Spetsbergen, Haninge