Mason Interim Management fortsätter att expandera – ny filial i Jönköping

Mason Interim Management AB utökar igen, för att kunna tillgodose kraven från en expanderande marknad inom branschen. Nu öppnar Mason en fjärde filial i Jönköping under ledning av Börje Person.

Börje Persson är utbildad arbetspsykolog, och har 35 års yrkeserfarenhet som chef på flera företag, alltid i hetluften. Bland annat arbetade han i över 20 år på SAAB, mitt under koncernens mest intensiva period på 1990-talet, med rekonstruktions- och omorganisationsarbete. Inom just HR-området har han praktiskt arbetat med implementering av nya organisationer och arbetsmodeller på ledningsnivå, både i Sverige och internationellt.

Börje Person blir alltså Masons representant i Småland med omnejd.
– Mason har ett gott rykte. De är kända för att leverera kvalitet, säger Börje. Efter att ha haft mitt eget företag inom det här branschområdet under flera år, kände jag att just tillsammans med Mason, skulle jag vilja utveckla verksamheten. De arbetar på ett sätt som tilltalar mig, och som känns rätt med de erfarenheter och den kunskap jag själv har.
Masons breda internationella kontaktnät är också en bidragande faktor.
– Jag har själv erfarenheter från uppdrag i USA, Canada, England, Tyskland, Norden och övriga Europa. Det är viktigt för en chef att kunna börja ett uppdrag i Sverige och få stöd att arbeta vidare utomlands.

Stor tillväxtpotential
Börje Persson definierar marknaden för interimschefer som en tillväxtbransch.
– Det har jag sagt ända sedan jag själv började 2007, säger Börje. Men det har tagit längre tid än jag hade trott. Vi ligger långt efter den internationella marknaden på det här området, kanske beroende på kulturella och historiskt politiska skillnader. Men under de senaste åren har vi noterat en betydande skillnad. Numer har vi ett samhälle med andra anställningsformer än tidigare. Yrkeslivet handlar mer om personlig utveckling och mindre om ett trygghetsbehov. Det har gjort interimschefsmarknaden mer intressant och dessutom skapat fler chefer lämpade för den utmaningen.

Jan Andersson på Mason Management är mycket nöjd över att ha fått Börje Persson med i sitt starka team. Börje Persson förstärker företaget, och med samma syn som Jan Andersson när det gäller framtiden för Interim Management, är det stora möjligheter som öppnar sig worldwide.
– Marknaden för interimschefer på nivå ett till tre växer i Sverige och internationellt. Börjes erfarenhet från svensk internationell industri har ett stort värde för våra klienter, såväl i Sverige som i vår internationella organisation som finns på 28 platser i 14 länder, säger Jan Andersson.

För mer information, kontakta:
Jan Andersson, Mason Stockholm, 073-357 20 02
Börje Persson, Mason Jönköping, 076-808 65 70

• ledarförsörjning
  • international networks
  • interim executives
  • interim assignments.

• Jönköping

Mason Management AB

Mason är en av landets ledande leverantörer av interimschefer. Med ett brett kontaktnät av erfarna chefer i Sverige och ett stort internationellt nätverk hittar Mason snabbt och effektivt rätt person till sina kunder.

Jan Andersson

Presskontakt CEO, Founding partner Interim management 0046(0)734 572002