OF-bygg - ny partner i MFB Academy!

OF-bygg i Umeå har blivit partner till MFB-Academy - ett nätverk mellan tongivande aktörer inom industriellt träbyggande, där Masonite Beams AB är huvudägare. Att dela våra erfarenhet och få ta del av andras för att driva utvecklingen i byggbranschen framåt med ett klimatsmart byggsystem känns helt rätt, säger Lars Fredriksson, vd på OF-bygg och ny partner i MFB Academy. Partnerskapet innebär att OF-bygg får tillgång till MFB:s nätverk, patenterade lösningar och kan agera testpilot för nya projekt.

- Vi var tidigt med i ett pilotprojekt med Masonite Beams Flexibla Byggsystem med goda erfarenheter. Systemet är idag ett komplett system för att bygga höga hus i trä. Att bygga flerfamiljshus helt i trä kommer vara en viktig pusselbit i byggbranschens vision att bli klimatneutrala 2045. Med MFB Academy i ryggen känns det som att vi har goda förutsättningar att vara en viktig del i denna utveckling. säger Lars Fredriksson, vd på OF-bygg.

- Det är jättekul att en viktig aktör som OF-bygg har valt att bli partnerföretag till oss. Syftet med MFB-Academy är att utveckla smartare bygglösningar och effektivare byggprocesser, för att på så sätt kunna bygga mer kostnadseffektivt och hållbart”, säger Mantas Davidavicius, affärsutvecklingschef på Masonite Beams AB.