Humorföreställningen DEN LYCKLIGA PESSIMISTEN kommer till Stockholm.

Humorföreställningen DEN LYCKLIGA PESSIMISTEN kommer till Stockholm.

Nu kommer humorföreställningen och skrattsuccén "Den Lyckliga Pessimisten" av och med komikern Jan Bylund och psykologen Mattias Lundberg till Stockholm för en enda föreställning den 16 november 2016.

Den Lyckliga pessimisten har gått för utsålda salonger ute i landet sedan februari 2015 och nu är det alltså dags för en enda föreställning i Stockholm.

-Ja, vi hade egentligen inte tänkt köra i Stockholm säger, Jan Bylund. Folk är alldeles för optimistiska där. Men så många har hört av sig och velat att vi ska komma så nu kommer vi.

Föreställningen är en humoristisk uppgörelse med det duon kallar "optimistindustrin" och lockar till såväl gapskratt som tårar och skamsköljningar av igenkänning.

-Vi visar det egentligen alla vet. Att man blir inte automatiskt lyckliga bara man "tror på sig själv", "siktar mot stjärnorna" eller "lever i nuet", säger Mattias Lundberg. Och ALLA har haft "Carpe Diem" på väggen och nu inser man att det inte funkar att leva i nuet. Då får man vara med i programmet Lyxfällan...

Att föreställningen blivit en sådan publiksuccé hade Bylund och Lundberg inte räknat med:

-Nej, vi är ju lyckliga pessimister, så då förväntar man sig aldrig något. Istället blir vi ju mer lyckliga då det visar att folk kommer och dessutom tycker om det vi gör, säger Mattias Lundberg

Men nu är det dags för en föreställning i Stockholm, något som blir sannolikt slutet på Pessimistens turné:

-Ja, vi slutar med att försöka erövra optimismens Mecka, den kungliga huvudstaden. Kommer det folk där, då vet vi att vi har lyckats säger Jan Bylund.

Fakta: Den Lyckliga Pessimisten - en föreställning om varför negativt tänkande är positivt

Plats: Filadelfiakyrkan (Rörstrand Slott och Konferens), Stockholm

Datum och tid 16 november 2016, 19.00-20.20

Biljetter: www.tickster.se & Kulturdirekt, Kulturhuset Sergels Torg

Medverkande: Jan Bylund & Mattias Lundberg

Mer information:

Presentation, klicka HÄR

Mattias Lundberg, 070-3154078, mattias@aplato.se

Jan Bylund, 070-6540360, janbylund@janbylund.se

___________________________________________________________________________

Mattias Lundberg är psykologen och författaren som med sitt rättframma sätt och skarpa åsikter inte drar sig för att tala om hur saker EGENTLIGEN ligger till.

Jan Bylund är komikern och programledaren som med värme och finurlighet lyckas tvåla till de som hävdar att allt är möjligt bara "man tror på sig själv".

I samarbete med Modern Psykologi