Mattias Lundberg gästtalar för välgörenhet på "Inspiration för alla" #umeå

Mattias Lundberg gästtalar för välgörenhet på "Inspiration för alla" #umeå

Mattias Lundberg gästtalar på arrangemanget Inspiration för alla I Umeå den 11 mars 2013.

Inspiration för alla är ett initiativ av föreläsaren och författaren Olof Röhlander, där intäkterna från arrangemangen går till ett antal välgörenhetsorganisationer.

-Målet med Inspiration för alla är dels att många fler ska kunna komma och lyssna på inspirerande föredrag och få en energifylld kväll, men också att de totala åhörarintäkterna från föredragen ska generera minst en miljon kronor fördelat på de utvalda välgörenhetsorganisationerna, säger Olof Röhlander.

Mattias lundberg, också föreläsare och författare kommer att dela scenen med Olof under kvällen och bjuda på sina kunskaper:

-Det var lika hedrande att få frågan om medverkan av Olof, som det var självklart att ställa upp, säger Mattias Lundberg

Samtliga medverkande föreläser utan ersättning och Olof Röhlander hoppas att det skall finnas lokala sponsorer som är beredda att ställa upp med lokaler och de nödvändiga tekniska förutsättningarna.

De fem organisationer som får ta emot bidragen är World Childhood Foundation, Tjejzonen, Röda Korset, Naturskyddsföreningen och Djurskyddet Sverige.

-Förutsättningen för dessa val av organisationer var att de hade ett så kallat 90-konto, att de var politiskt- och religiöst obundna samt verkade över hela Sverige. Representanter skulle finnas från tre olika fält; människa, djur och miljö, säger Olof Röhlander

Lokal för Inspiration för alla i Umeå är ännu ej fastställd.

-Vi hoppas så klart att många vill ta chansen att själva få lite inspiration, och framför allt att få bidra till ett antal goda ändamål, säger Mattias Lundberg

För mer informtion om orter för Inspiration för alla, klicka HÄR

___________________________________________

För mer information, kontakta:

Mattias Lundberg, 070-3154078, mattias@aplato.se

Olof Röhlander,  0731-80 00 90, olof@upphopp.se