Smakvandring med Upplands bästa närproducerade mat

Smakvandring med Upplands bästa närproducerade mat

Johanna Mellberg leder en smakvandring bland butiker med närproducerade varor i Uppsala. Det vankas smakprov på många fina lokalproducerade varor och information om de småskaliga producenterna.

Johanna Mellberg driver företaget Johanna och Mat och vill tillsammans med Medborgarskolan med smakvandringen lyfta de många duktiga producenternas av allt från ekologisk smakrik korv till små gårdstillverkade ostar och grönsaker av alla slag. Johanna leder även en rad matlagningskurser på Medborgarskolan i Uppsala.

Med Matkartan från Bondens mat i Uppland väcktes intresse hos fler att upptäcka den fantastiska lokalproducerade maten. Mycket finns att få tag på i butikerna i Uppsala förutom i alla gårdsbutiker i bygden.

För mer information kontakta:
Susanne Ekblad, Verksamhetsansvarig, 018-56 85 14
Markus Hultberg, Marknads- och kommunikationsansvarig, 070-650 90 88