Häst som intresse?

Hästar som sport skrivs det ofta om. Råd och stöd för hästmänniskor figurerande i hästsportsammanhang finns det gott om. Däremot finns det inte lika mycket stöd anpassat för människor med häst som livsstil, hobbyryttaren. Den sociala plattformen Hela Sveriges Hästsajt har tagit fasta på det och erbjuder gratis medlemskap till alla med intresse i hästen.

Vi får inte glömma bort denna stora grupp hästmänniskor som ofta tycker att det är en smula obekvämt att röra sig i den sportintresserade sidan av hästägare. Det ena behöver inte utesluta det andra utan vi vill lyfta fram ett samarbete mella olika hästmänniskor samt hästföretag, säger en av rådgivarna på sajten.

En plattform där alla är lika välkomna och lika värda är under uppbyggnad och medlemmar strömmar till i en strid ström. Plattformen som tillhör Hobbyryttaren.se har tagit fasta på att främja en klimatsmart handel inom hästnäringen och erbjuder därför alla sveriges företag med någon sorts hästanknytning att länka till sina respektive verksamheter alldeles gratis i den landsomfattande databasen som är indelat i län och kommuner.

Hobbyryttaren.se fungerar även som en faktabas kring hästen och faktamaterial kring hästar läggs upp kontinuerligt. Det är viktigt att människor med häst som intresse på ett lätt sätt ska hitta information kring sitt hästintresse.

Sajten har även knutit till sig rådgivare inom olika ämnen inom häst vilket i framtiden kommer att utvecklas ytterligare.