Miljonte besökaren i Medley Vilundabadet

Miljonte besökaren i Medley Vilundabadet

Drygt fyra år efter invigningen nådde Vilundabadet i Upplands Väsby en respektingivande milstolpe. Lördagen den 19 oktober uppmärksammades den miljonte besökaren av representanter från Medley och Upplands Väsby kommun.

När Vilundabadet invigdes i september 2009 beräknades anläggningen årligen locka 150 000 besökare. Det faktiska resultatet har istället landat på cirka 250 000 besök/år och i slutet av september passerade det sammanlagda besöksantalet en miljon.

- Det är fantastiskt att vi lyckats nå en miljon besökare på så kort tid, säger Medleys platschef Jan Bergendahl.

Lördagen den 19 oktober gratulerades den miljonte besökaren, Anders Vejdegren, av Jan Bergendahl och Kristina Klempt (FP) från Upplands Väsby kommun.

- Vilundabadet betyder mycket för folkhälsan i Väsby. Jag och Väsbyborna är stolta över vårt fina badhus och de möjligheter som det ger till olika friskvårdsaktiviteter. Att Anders, som nu hade turen att bli den miljonte besökaren, dessutom är en flitig användare av anläggningen tillsammans med sin familj gör det extra roligt att uppmärksamma detta, säger kultur- och fritidsnämndens ordförande Kristina Klempt.

Anders Vejdegren, som tränat regelbundet på Vilundabadet sedan 2009, belönades som den miljonte besökaren med blommor och ett års fri träning.

- Jag blev förvånad och glatt överraskad när de ringde från Medley. Jag gillar kombinationen av gym, gruppträning och bassängerna, så jag kommer träna på precis som tidigare, säger Anders Vejdegren.

Besöksstatistik Vilundabadet

2009 (sept-dec)77 009 st