Vilundabadet populärt bland Väsbyborna

Vilundabadet populärt bland Väsbyborna

2013 års siffror för Vilundabadet innebar en rekordnotering på 276 489 besök. Medleys platschef ser det framgångsrika samarbetet med Väsby SS som en av anledningarna till att anläggningen lyckats öka besökstalen varje år sedan invigningen 2009.

Under 2013 noterade Vilundabadet i Upplands Väsby sammanlagt 276 489 st besök. Det innebar en ökning med drygt 14 000 besök jämfört med 2012.

– Det känns otroligt inspirerande att besökstalen fortsätter att växa. Det har de gjort nonstop varje år sedan invigningen 2009. Samarbetet med Väsby SS och den nära dialogen med uppdragsgivaren Upplands Väsby kommun är delar av framgången, berättar Medleys platschef Jan Bergendahl.

Bergendahl framhäver också att anläggningens allsidighet (besökare mellan 0-96 år), fler anordnade aktiviteter i badet och personalens servicevilja spelar in i utvecklingen.

– Min uppfattning är att besökarna trivs väldigt bra i anläggningen. Med hjälp av våra återkommande kundenkäter försöker vi hela tiden vara lyhörda för det våra besökare efterfrågar, säger Bergendahl.

Besöksstatistik Medley Vilundabadet

2010245 105 st