Medley hoppas på snar återkomst till Mjölby

Medley hoppas på snar återkomst till Mjölby

Efter att ha drivit Lundbybadet i knappt fem år var söndagen den 30 juni den sista verksamhetsdagen för driftoperatören Medley. Medleys vd Mattias Jonsson ser tillbaka på en fantastisk besöksutvekling och hoppas på en snar återkomst.

Den 1 oktober 2008 tog Medley över driften av Lundbybadet, efter att ha vunnit den offentliga upphandlingen. Sedan dess har anläggningen haft en positiv utveckling, både verksamhets- och besöksmässigt.

– Vi har investerat i ett nytt gym, breddat utbudet, utökat öppettiderna och lyckats höja besökssiffrorna. Våra medarbetare i Lundbybadet har gjort ett fantastiskt jobb, det märks inte minst i våra kundenkäter, säger Medleys vd Mattias Jonsson.

När Mjölby kommun nu tar över driften kommer majoriteten av personalen jobba kvar. Medleys vd ser detta som positivt i strävan att bibehålla kvalitén i verksamheten, men reser frågetecken kring huruvida kommunen kommer att kunna driva anläggningen lika effektivt.

– Ett företag som driver 33 anläggningar har större kunskapsbank och möjligheter än en kommun som driver en anläggning. Jag är övertygad om att Mjölby kommun kommer att förvalta verksamheten på ett bra sätt. Däremot har ingenting övertygat mig om att driften kommer bli billigare för skattebetalarna. Vi hoppas givetvis att vi får möjligheten att lämna ett konkurrenskraftigt anbud vid en ny upphandling av driften någon gång i framtiden, förklarar Mattias Jonsson.

Under söndagen den 30 juni tackade Medley för sig genom att bjuda på fri entré och glass till besökarna.

Besöksutveckling i Medleys regi:

2008  24 067 st   (3 mån, okt-dec)

2009  97 567 st

2010  119 206 st

2011  132 707 st

2012  135 368 st

2013   72 769 st   (6 mån, jan-jun)

Hans Albrektsson, Informationsansvarig Medley, tel 010-450 90 15