Simma för Livet - i din Medleyanläggning den 20 oktober

Simma för Livet - i din Medleyanläggning den 20 oktober

Tisdagen den 20 oktober har alla möjligheten att bege sig till en Medleyanläggning och simma för livet, rent vatten och sanitet. Under dagen är det fri entré för deltagare och varje meter som registreras multipliceras med 10 öre. Den sammanlagda summan går oavkortat till WaterAid.

Tidigare har Medley genomfört Simma för Livet på enskilda anläggningar runt om i landet. Tillsammans med Simma Sverige kommer nu detta sponsorsim genomföras på samtliga Medleyanläggningar under en och samma dag. Målsättningen är att deltagarna tillsammans ska simma hela Sveriges kuststräcka (2 580 km), vilket skulle innebära en kvarts miljon kronor till WaterAid.

- Alla kan delta. Oavsett om deltagarna väljer att simma 25 meter eller 2 500 meter så är de med och bidrar. Dessutom får man gratis simträning och vattenvana på köpet, förklarar Medleys informationsansvarige Hans Albrektsson.

WaterAid är en världsomspännande organisation. Utan tillgång till rent vatten att dricka, att använda i matlagning, till rengöring och för att tvätta sig, är människor mer benägna att drabbas av vattenburna sjukdomar, till exempel diarré. Detta resulterar i att mer än 1400 barn dör varje dag, att män och kvinnor inte kan arbeta och att barn missar tid i skolan.

- Jag hoppas att så många som möjligt beger sig till en Medleyanläggning den här dagen. För att förändra liv, genom att bidra till att människor får tillgång till något så basalt som rent vatten och sanitet, säger Moniqa Löfstedt på WaterAid.

Här finns med information om deltagande Medley-anläggningar.

Hans Albrektsson, informationsansvarig Medley, tel 010-450 90 15

Moniqa Löfstedt, WaterAid, tel 08-677 30 23