Bergkvarabuss väljer att satsa på Gotland

Bergkvarabuss väljer att satsa på Gotland

I juni avslutades Bergkvarabuss linjeavtal på Gotland efter tre års uppdrag. Under sommaren var Bergkvarabuss kvar och körde kommersiella uppdrag, exempelvis konferensgäster, kryssningstrafik och idrottsföreningar och inte minst Destination Gotlands shuttlebuss i anslutning till färjornas ankomster och avgångar.

Med start vecka 45 väljer Bergkvarabuss att fortsätta erbjuda kunder beställda bussresor på Gotland genom att ha buss och förare stationerade på ön.

” Det är väldigt glädjande att så många hört av sig med en önskan att vi åter ska erbjuda möjligheter till möten och upplevelser med buss från oss på Bergkvarabuss. Det är alltifrån myndigheter och organisationer till företag och privatpersoner och vi ser att det finns en marknad för oss på Gotland”, säger Johan Salomon Affärsområdeschef, Skola- och Beställningstrafiken”.

Bergkvarabuss finns på över 30 platser runt om i landet. Närheten till bolagets depåer i Oskarshamn och Länna i södra Stockholm gör att det snabbt går att utöka kapaciteten om behov uppstår på Gotland. Dessutom kan resenärer välja att i direkt anslutning på ön och på fastlandet hyra buss enligt sina önskemål och tillfällen.

" Vi tror att gotlänningarna och Gotlands näringsliv behöver en flexibel och stabil samarbetspartner vad gäller busstjänster och vi ser med tillförsikt på framtiden med fortsatt utveckling och tillväxt”, avslutar Johan Salomon.