Bergkvarabuss kör vidare i Kronoberg

Bergkvarabuss kör vidare i Kronoberg

Under många år har Bergkvarabuss beställningstrafik varit en trygg och pålitlig resepartner i Kronoberg. Allt från privatpersoner och idrottslag till upphandlande myndigheter har kunnat beställa resor med buss av oss.

En stor del av vår etablering i Kronoberg har byggt på att vi även haft den stora förmånen att bedriva kollektivtrafik åt Kronobergarna på uppdrag av Länstrafiken Kronoberg. Nu under december månad lämnar vi över det uppdraget åt en ny entreprenör. Men vår beställningstrafik består!

”Jag kan idag stolt meddela våra kunder inom beställningstrafik att vi, trots att vi avvecklar vårt uppdrag inom kollektivtrafiken, ändå väljer att satsa på Kronoberg! Vi ser stor potential i att vidareutveckla våra befintliga och nya kundrelationer i området och det är en viktig knutpunkt för beställningstrafiken idag." säger Jennie Glantz, marknadschef på Bergkvarabuss.

Både nya och gamla kunder kan med andra ord även fortsättningsvis boka bussresor hos Bergkvarabuss. Våra förare står redo att ta er till era destinationer, oavsett korta eller långa resor, inom landet eller utomlands.

Varmt välkomna ombord!