Koka vatten med stil och i olika volymer

Snabb och enkel att använda samt stilren i sin design. Den nya vattenkokaren Melitta Prime Aqua med en volym på 1,7 l finns till försäljning från mars 2015. Det kommer även finnas en mindre, kompakt modell, Melitta Prime Aqua mini som har en volym på 1 liter. Båda fångar blicken med sin eleganta look i rostfritt stål. Dessutom har de flera användbara funktioner, från lock som öppnas med en knapptryckning till den automatiska ångstoppsfunktionen.

Nya Melitta® Prime Aqua och Melitta® Prime Aqua mini imponerar med deras höga klass och högkvalitativa design i rostfritt stål, deras enkla användningssätt och den höga funktionaliteten. Den transparenta vattennivåindikatorn gör det möjligt för användaren att mäta vattenmängden enkelt och med precision. En blå LED-lampa innuti Melitta Prime Aqua visar om vattenkokaren är på eller av. Melitta Prime Aqua mini visar detsamma med den belysta på/av-knappen. Enlitersmodellen är särskilt kompakt och passar det lilla hushållet perfekt. Båda modellerna är sladdlösa och kan flexibelt snurras runt 360° på sin basstation och är därför enkla att lyfta av från alla sidor med endast en hand.

Framgångsrik allround-prestanda

Nya Melitta Prime Aqua och Melitta Prime Aqua mini har ett antal fler fördelar. Med överhettningsskyddet stängs de av automatiskt om de sätts på av misstag utan vatten i eller med för lite vatten i vattenkokaren. Den automatiska ångstoppsfunktionen garanterar även att de stängs av automatiskt så fort vattnet börjar koka. Även avkalkning och rengöring är mycket enkelt. Båda modellerna har ett partikelfilter som håller kvar kalkpartiklar när du häller upp vatten, och det stora locket som öppnas med en knapptryckning gör rengöringen av vattenkokaren enkel och snabb.

För mer information och pressbilder vänligen kontakta:

Sofia Helgertz, Brand Manager Melitta +46 (0)76-541 77 23

Mattias Tönnheim, pr-ansvarig +46 (0)704-41 19 14

Kort om Melitta

I över 100 år har Melitta® ägnat sig åt att utveckla den optimala kaffeupplevelsen. Sortimentet består av kaffefilter, kaffebryggare, helautomatiska kaffemaskiner och tillhörande rengörings- och avkalkningsprodukter. Melitta® grundades 1908 i Dresden och är nu ett internationellt verksamt familjeföretag. Företaget är baserat i Minden, Tyskland, medan det svenska huvudkontoret finns i Helsingborg. Melitta® gör kaffe till ren njutning. För mer information besök: www.melitta.se

• melitta prime aqua mini
  • melitta prime aqua
  • vattenkokare