Kaffenjutning börjar med en riktig kaffekvarn

Melittas nya elektriska kaffekvarn Molino gör tillredning av kaffe och espresso till ett rent nöje redan från början. Kaffekvarnen Molino erbjuder kaffeälskare färskmalda kaffebönor från och med mars 2015. Den imponerar med sina praktiska funktioner som val mellan 17 inställningar (från fin till grov malning), en avtagbar kaffebehållare och justerbara inställningar för 2 till 14 koppar. Dessutom ger en professionell skivkvarn möjligheten till det perfekta malresultatet.

Med nya Melitta Molino® börjar njutningen redan innan du smuttat på ditt kaffe. Oavsett om det är finmalet för stark, smakfylld espresso eller lite grövre för bryggkaffe, kan du mala kaffebönor för varje tillfälle blixtsnabbt med denna smidiga elektriska kaffekvarn. Mängden malt kaffe som du behöver kan förberedas automatiskt och under tiden framhäver alltid Molino kvarnen kaffebönans fulla smak. Den är kraftfull och enkel att använda.

Flera praktiska funktioner

Den nya kaffekvarnen imponerar tack vare dess många fördelar. Bönbehållaren har en kapacitet på upp till 200 gram. Kvarnen kan ställas in på 17 olika sätt. Den grövsta inställningen på malning lämpar sig väl för tillredning av presskaffe. En roterbar rattknapp gör att man snabbt och enkelt kan ställa in antal koppar som behövs och val av mängd malet kaffe till mellan 2 och 14 koppar. Den högkvalitativa skivkvarnen i stål är av samma typ som nu även används professionellt och fungerar pålitligt och med precision. Att ställa in avståndet mellan de två kvarnskivorna ger fin och enhetlig malning. Tack vare den automatiska avstängningen stannar apparaten så snart som den mängd kaffe som behövs har malts. Kvarnen samlar upp det malda kaffet i en avtagbar behållare.

Rent helt igenom

Den nya elektriska kaffekvarnen Melitta Molino är enkel att rengöra tack vare att delar som kvarnskivan, kaffebehållaren och locket på bönbehållaren lätt kan tas av. Molino är således alltid redo att användas. Den har även låg strömförbrukning och man sparar därigenom både pengar och energi.

För mer information och pressbilder vänligen kontakta:

Sofia Helgertz, Brand Manager Melitta +46 (0)76-541 77 23

Mattias Tönnheim, pr-ansvarig +46 (0)704-41 19 14

• kaffebryggare
  • kaffekvarn
  • molino
  • kaffeupplevelse
  • espresso
  • kaffebönor
  • kaffebehållare
  • presskaffe

I över 100 år har Melitta® ägnat sig åt att utveckla den optimala kaffeupplevelsen. Sortimentet består av kaffefilter, kaffebryggare, helautomatiska kaffemaskiner och tillhörande rengörings- och avkalkningsprodukter. Melitta® grundades 1908 i Dresden och är nu ett internationellt verksamt familjeföretag. Företaget är baserat i Minden, Tyskland, medan det svenska huvudkontoret finns i Helsingborg. Melitta® gör kaffe till ren njutning. För mer information besök: www.melitta.se