Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ kostar från 2 050 000 kronor.

Svenskt pris klart för nya Mercedes-AMG GT

Första bilderna på nya generationen av Mercedes-AMG GT visades i augusti och redan nu går det att beställa bilen i Sverige. Inledningsvis är det toppmodellen Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ som erbjuds, med ett pris som börjar på 2 050 000 kronor.

Mercedes-AMG GT är märkets verkliga prestandabil och då passar det bra att den första version som släpps till försäljning är just toppmodellen Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+.

Nya generationen har betydligt större innerutrymmen än föregångaren och går även att beställa med baksäte, vilket gör bilen till en klassisk 2+2.

Den modell som nu erbjuds i Sverige Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ med en 4.0-liters dubbelturbo V8 som handbyggts i AMG-fabriken i Affalterbach i södra Tyskland. Motorn ger 585 hk och har ett maximalt vridmoment på 800 Nm. 0 – 100 tar 3,2 sekunder och toppfarten är 315 km/tim.

Priset på bilen börjar på 2 050 000 kronor och leveranserna börjar efter årsskiftet.