Mestergruppens årliga Leverantörsträff

Succé och fullsatt när Mestergruppen hade sin årliga Leverantörsträff

Över 225 speciellt utvalda leverantörer var på plats när ett flertal representanter från såväl Mestergruppen som kedjorna BOLIST och XL-BYGG pratade om marknadsläget, planen framåt och framtidsutsikterna.

Mestergruppen, som är Sveriges ledande bygghandelskoncern med varumärkena XL-BYGG och BOLIST, höll idag sin årliga Leverantörsträff och målet för dagen var att visa på alla de satsningar och investeringar som görs inom Mestergruppen och samtidigt visa på vikten och resultatet av att vara med på den fortsatta framgångsresan.

-Inom Mestergruppen arbetar vi ständigt med att skapa rätt förutsättningar för våra medlemmar, för att de ska kunna ta fler affärer men också att göra det de är bäst på, vilket är att ge service i världsklass till sina kunder. På samma sätt handlar det för oss tillsammans med våra leverantörer att skapa rätt sortiment och villkor, säger Daniel Belmonte, Inköpsdirektör Mestergruppen Sverige.

Mestergruppen består av fria entreprenörer i samverkan och tillsammans har XL-BYGG och BOLIST, med över 275 butiker, Sveriges största och bredaste geografiska nätverk av försäljningsställen. Styrkan inom Mestergruppen ligger bland annat i att det är möjligt att kombinera det stora företagets fördelar med engagemanget och lokalkännedomen hos de lokala entreprenörerna.

-Det känns härligt att se alla leverantörer samlade idag och som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa. Mestergruppen är det företag som har den starkaste tillväxten på marknaden inom bygghandel. Tillsammans med våra lokala entreprenörer skapar vi en enormt stor inköpsvolym som bygger på lojalitet, frivillighet och långsiktighet, säger Karin Eriksson, VD Mestergruppen Sverige.