Happy Homes Sverige blir en del av Mestergruppen Sverige

Happy Homes Sverige blir en del av Mestergruppen Sverige

Mestergruppen Sverige AB (Mestergruppen) har ingått avsiktsförklaring om förvärv av aktiemajoriteten i Happy Homes Sverige AB (Happy Homes). Happy Homes medlemmar blir, tillsammans med medlemmarna inom XL-BYGG, BOLIST och Mestergruppen AS, ägare av Mestergruppen Sverige AB.

Happy Homes är Sveriges äldsta frivilliga färghandelskedja med över 80 butiker runt om i landet och man fokuserar främst på försäljning av golv, färg och tapet.

- Happy Homes är en medlemsägd kedja som passar bra in i vår affärsmodell. Vi stärker kunderbjudandet och får in ett bra komplement till vår befintliga verksamhet. Mestergruppen har som mål att ha branschens mest nöjda och lönsamma medlemmar och i det uppdraget har vi en ambitiös strategi och tillväxtagenda, säger Karin Eriksson, VD Mestergruppen Sverige.

Mestergruppen Sverige, som är Sveriges ledande bygghandelskoncern, är en sammanslutning av fria företagare i samverkan som innefattar kedjorna XL-BYGG och BOLIST. Sammantaget har de båda kedjorna drygt 275 butiker över hela landet.

- Mestergruppen är den ledande aktören inom bygghandel och tillsammans har vi nu en möjlighet att bli ännu starkare ihop. Vi är båda en sammanslutning av fria handlare som kan samla våra inköpsvolymer och skapa ett ännu bättre kunderbjudande, säger, Magnus Ohlsson, VD Happy Homes Sverige.

Den 18 december kommer ägarna inom Mestergruppen Sverige AB formellt rösta för att godkänna nyemittering av aktier till Happy Homes Sverige AB. Happy Homes medlemmar har sedan tidigare tackat ja till att bli en del av Mestergruppen. Closing är preliminärt beräknat till början av januari 2024.

För mer information, kontakta:
Karin Eriksson, VD Mestergruppen Sverige AB
karin.eriksson@mestergruppen.se