Ratta dina egna, förbättrade ringlistor själv eller låt Katarina göra jobbet.

Idag går Midman call-center igång med servicebokning för kunder som missat serva

Nya call-center-tjänsten för servicekunder som missat service nu live
- Många verkstäder vi pratar med säger att de inte hinner med att ringa kunder som missat service. Självklart finns parallellt verkstäder i Midman som har bra rutiner för kunduppföljning med grymma resultat, säger Jonas Udd på Midland AB.

- De uppskattar Midmans färdiga ringlistor för kunder som missat komma in på service trots att de fått både servicekallelse innan service och påminnelse att de missat. Samtidigt är det vanligt att många verkstäder inte hinner ringa, säger han. Midman har förbättrad funktionen för uppföljning.

Ringhjälp som naglar bokningar
Idag går Midmans call-center-tjänst live. Den går in och stöttar upp servicerådgivarens ansvarsområde. Call centret har direkt åtkomst till verkstadens ringlista och bokar in servicen digitalt. Servicerådgivare får i realtid besked om bokningen via mejl och kan bekräfta eller flytta bokningen i ärendevyn för bokningar. Fokus ligger på att säkra och få hem bokningarna så att verkstaden säljer fler servicar och behåller kunderna. Verkstaden får dessutom kunskap kring varför de som inte bokar väljer att inte göra det. Kunden kan ha bytt verkstad, flyttat eller sålt bilen exempelvis. Se filmen nedan för hur det fungerar:

Hur kommer jag igång och vad kostar call-center-tjänsten?
Ring Johan på 031-725 34 09 eller Marie på 031-725 34 10 så visar de med delad skärm hur enkelt du bokar fler servicar snabbare med serviceuppföljning. Priset baseras på antalet samtal. Call centret söker dina kunder tre gånger och behöver de lämna mobilsvar så finns ett särskilt nummer som din kund ringer tillbaka på. I priset ingår bokning av service (direkt i Midman bokningskalender eller via utskickad landningssida) samt angivelse av orsak eller kommentar för de som väljer att inte boka. Poängen är att alla kunder följs upp, att antalet sålda servicar maximeras och att du får kunskap om orsaken till varför du tappar vissa kunder.

God servicebokning önskar vännerna på Midman!