Naturlig energikick!

Naturlig energikick!

Kung Markattas ekologiska Frukt & Nötbars passar perfekt att plocka fram när hungern kommer smygande. Ha gärna ett par i träningsväskan, i skrivbordslådan på jobbet eller i ryggsäcken på cykelturen. Frukt & Nötbars innehåller bara naturliga ingredienser, inget vitt socker, inga konserveringsmedel eller färgämnen. De är endast sötade med agavesirap och rårismalt.

Kung Markattas Frukt & Nötbars innehåller rejäla, härliga bitar av ekologiska frukter, bär och nötter och produceras av helt naturliga ingredienser. De innehåller endast de finaste råvarorna och du hittar självklart inga färgämnen, konserveringsmedel eller smakförstärkare i dem. Passar perfekt som energipåfyllare på väg till eller från träningen eller som ett lättare mellanmål när krafterna tryter under eftermiddagen. Alla barsen har ett högt kostfiberinnehåll och är endast sötade med agavesirap och rårismalt. Med unika kombinationer hoppas Kung Markatta kunna erbjuda något för varje smak:

Kokos & Mandel: Knaprigt och segt om vartannat. Härlig tropisk upplevelse av kokos och rostade mandlar.
Dadel, Valnöt & Acai Den fräscha acain bryter perfekt mot dadelns naturliga sötma och valnötternas runda smak. En härlig smakkombination.
Mango & Macadamianöt Mangon ger dessa bars en frisk och fräsch smak med lätt syrlighet medan de knapriga nötterna ger dem ett härligt tuggmotstånd.
Choklad & Banan: Här samsas banan, valnötter, rostad kokos och kakao i en ljuvlig kombination.
Pekan, Körsbär & Granatäpple: Friska frukter och rejäla bitar av nötter ger en oemotståndlig smaksensation.

Alla smaker: 40 gram ca.pris 15 kr.

För mer information, kontakta:
Ingrid Herdmo, Produktchef, 019-30 73 14, ingrid.herdmo@kungmarkatta.se
Hemsida: www.kungmarkatta.se Här finns också högupplösta bilder på hela sortimentet
Facebook: Kung Markatta

Kung Markatta AB har ett av Sveriges bredaste sortiment av ekologiska produkter. Lennart Olsson startade företaget 1983, med drömmen om att kunna erbjuda svenska folket rena och hälsosamma livsmedel och förändra deras matvanor i en positiv riktning. Under varumärket Kung Markatta finns drygt 150 produkter, allt från torkad frukt, ris och fröer till kakao, fullkornsbröd, te och olivolja. Idag omsätter Kung Markatta 188 miljoner (2010) och har ca 30 anställda. Företaget distribuerar flera andra varumärken, som t ex Yogi Tea, Alpro Soya, Green & Black’s och Schär