Nyhet -

Ny funktion hos Miljonlotteriet gör det enklare att säga upp prenumerationsavtal

Ett knapptryck! Så enkelt kommer det i princip hädanefter att vara att säga upp ett prenumerationsavtal med Miljonlotteriet. Bakgrunden är kritik från vissa kundgrupper som ansett att det varit svårt att hitta instruktionerna på hemsidan.

– Det vi brustit i tydlighet tidigare, det tar vi nu igen med råge, säger Ali Kavosh, kundcenterchef. Under "vanliga frågor" på vår hemsida ska det tydligt framgå hur man säger upp ett ingånget prenumerationsavtal.

Det är framförallt kunder med begränsad datorvana som haft synpunkter på att det varit svårt att navigera på Miljonlotteriets hemsida. Även om informationen självklart funnits så har det krävts ett antal knapptryckningar för att hitta fram.

– Varje negativ kundupplevelse är en för mycket, därför är det självklart att vi nu gör den här förändringen. Med facit i hand borde vi ha gjort det långt tidigare, men eftersom det här är ett grepp som kräver en hel del it- och programmeringsarbete har det tyvärr dröjt. Det är beklagligt, säger Ali Kavosh.

Förändringen kommer att synas på hemsidan under juni månad, även om hemsidesförändringar ibland har en del inkörningsproblem gör Miljonlotteriet bedömningen att den kommer att vara helt stabil allra senast den 30 juni.

– Om funktionen temporärt ligger nere eller om man vill få en direkt återkoppling på beslutet att avsluta prenumerationen, så kommer självklart vår kundtjänst på telefon som vanligt att kunna hjälpa kunden, säger Ali Kavosh.

Misstänkta bluffmakare utger sig för att vara Miljonlotteriet

För ytterligare information kontakta:
Åsa Fredriksson, kommunikationschef Miljonlotteriet
E-post: asa.fredriksson@miljonlotteriet.se

Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta lotterier. Företaget erbjuder skraplotter via prenumeration, online samt bingo på nätet. Visionen för Miljonlotteriet är att bidra till en värld där ingen far illa av alkohol och andra droger. Miljonlotteriet ägs av IOGT-NTO-rörelsen och tillsammans har de en dröm att ingen ska behöva växa upp i en värld med missbruk. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO:s arbete. Sedan år 2000 har man bidragit med 2,3 miljarder kronor. Läs mer på: www.miljonlotteriet.se

Eva Ekeberg

Presskontakt Communication Manager 031-338 28 87