Bostads AB Mimer – Sveriges 4:e bästa arbetsplats och 18:e bästa i Europa

Bostads AB Mimer – Sveriges 4:e bästa arbetsplats och 18:e bästa i Europa

Varje år rankar organisationen Great Place to Work världens bästa arbetsplatser både utifrån medarbetar- och arbetsgivarperspektiv. Tidigare i vår utsåg de Mimer till Sveriges fjärde bästa arbetsgivare och igår kväll rankade de Europas bästa arbetsplatser (50-249 medarbetare). Mimer kom på 18 plats bland medelstora företag.

– Vi är väldigt stolta över både den svenska och en europeiska placeringen. Det är ett kvitto på att vi jobbar på rätt sätt och är på väg åt rätt håll, säger Wivecka Ljungh, HR & Kvalitetschef på Mimer.

Som grund för rankingen ligger företagens medarbetarundersökningar kompletterat med information om hur företaget kontinuerligt arbetar med medarbetarfrågor inom till exempel anställning, utveckling och kommunikation. Mimer har under de senaste åren arbetat aktivt med att bygga ett starkt varumärke och en stark kultur. I det arbetet har medarbetarna haft en central roll och företagets värdegrund haft stor betydelse.

Mimers vision är att bli Sveriges bästa bostadsföretag med bärighet på företagets kundservice och roll som samhällsbyggare vilket skulle innebära ytterligare hopp upp i placering. Vikten av att ha stolta och engagerade medarbetare som trivs på sin arbetsplats är då helt avgörande.