Mimer - Sveriges tredje bästa arbetsplats

Bostads AB Mimer - Sveriges tredje bästa arbetsplats

Under tisdagskvällen utsågs Bostads AB Mimer till Sveriges tredje bästa arbetsplats. Varje år rankas Sveriges bästa arbetsplatser av Great Place to Work. Mimer rankas i klassen medelstora organisationer (50-249 medarbetare). Som grund för rankingen ligger företagens medarbetarundersökningar kompletterat med information om hur företaget kontinuerligt arbetar med medarbetarfrågor inom exempelvis anställning, utveckling och kommunikation. Mimer har under många år arbetat aktivt med att bygga en stark kultur och ett starkt varumärke. I det arbetet har personalen och företagets värderingar haft en central roll.

-Våra värderingar är inte bara ord utan något som genomsyrar allt vi gör, från stort till smått, varje dag. Att vi blir rankade högt beror främst på att vi inkluderar våra medarbetare i så mycket vi kan vilket skapar ett starkt engagemang, och en fin sammanhållning. Vi går också utanför företagets ramar och gör skillnad i samhället i stort, vilket skapar stolthet hos oss alla, säger Wivecka Ljungh HR-chef på Mimer.

Great Place to Work utvärderar de deltagande arbetsplatserna utifrån två olika perspektiv, medarbetarens och arbetsgivarens. Ur ett medarbetarperspektiv ska en utmärkt arbetsplats vara en plats där den anställde litar på företaget den arbetar för, är stolt över sitt arbete och trivs med sina kollegor. Ur ett arbetsgivarperspektiv är en utmärkt arbetsplats när organisationen når sina mål, har medarbetare som är engagerade, ger sitt absolut bästa och arbetar tillsammans som ett team i en kultur som bygger på förtroende.

- Jag och mina jobbarkompisar är superstolta över att vi blivit uppmärksammade som en av Sveriges bästa arbetsplatser. Kunderna säger att vi gör ett bra jobb och vi har kul på jobbet varje dag, säger Katrin Cederborg, Ombyggnadssamordnare på Mimer.

Om Great Place to Work

Great Place to Work® är ett internationellt organisationsutvecklingsföretag som grundades 1992 i San Fransisco. Great Place to Work® mäter och utvecklar arbetsplatskultur för alla typer av företag och organisationer. Företaget är verksamt i 50 länder i hela världen och har cirka 500 anställda. Kunderna är dels stora internationella företag, dels nationella eller lokala företag och organisationer. Mer information finns på: www.greatplacetowork.se

Mimer är en av Stockholm-Mälarregionens största hyresvärdar med ett brett utbud av hyreslägenheter i Västerås. Vi erbjuder trygga, trivsamma bostäder och ett bekymmersfritt boende med hög kvalitet utan ekonomisk risk. Det skapar trivsel och harmoni och ger tid och utrymme för annat i livet. En bra dag börjar hemma, brukar vi säga. Besök gärna vår webb www.mimer.nu