Drakarna tror på ”Mina Tjänster”!

Full pott för ny IT-tjänst - Flera drakar säger ja till att finansiera Mina Tjänster.
– Det var fantastiskt att de ville satsa på vår affärsidé, berättar Joakim Sjöblom.

I dagens program av Draknästet blev det succé för den digitala tjänsten MinaTjänster.nu som underlättar hantering av olika typer av prenumerationstjänster. Med rejäla fjärilar i magen mötte Joakim Sjöblom den stenhårda kvintetten i Draknästet. Drakarna var mycket imponerade då behovet av tjänsten var uppenbart och engagemanget enormt. Det är en idé som både sparar tid åt användarna och förebygger skuldsättning samtidigt som det finns en genomtänkt affärsmodell som skapar tydligt värde för alla parter. Och resultatet blev fantastiskt.

– Ja, vi fick flera erbjudanden till investeringar i vårt företag.

Något samarbete blev det dock inte i det skedet, programmet spelades in november 2013.
– Vi valde att avvakta för att få möjlighet att utveckla tjänsten mer innan vi tar in riskkapital.
Istället finansierades utvecklingen med hjälp av Almi Företagspartners Innovationslån och en lokal affärsängel och utvecklingspartner.

Mina Tjänster valde att i samband med TV-sändningen av programmet lansera en första version av tjänsten som nu finns tillgänglig på just www.minatjänster.nu. I tjänsten kan du som användare få kontroll över alla dina prenumerationstjänster samtidigt som du kan administrera dem, helt kostnadsfritt.

– Det är kul med riktiga användare! Om både privatpersoner och drakar gillar idén gör vi uppenbarligen något rätt. Vi är nu inne i en intensiv fas av utveckling och marknadstest för att kunna visa upp en ännu bättre version av tjänsten senare under året, berättar Sjöblom.