Draknästet nästa för studententreprenör

Joakim Sjöblom är mitt uppe i högskolestudier. Men det hindrar honom inte från att starta och driva företag. Och på måndag den 23 mars står han inför Draknästet för att presentera sin idé Mina Tjänster.

– Det är de mest nervösa 20 minuterna i mitt liv, säger Joakim Sjöblom.

Draknästet har gjort comeback i svensk TV. Och den 23 mars gör Joakim Sjöblom entré för att presentera sin affärsidé för en sträng och ifrågasättande jury bestående av riskkapitalister. Syftet är att locka dem att investera i företaget Mina Tjänster.

Joakim Sjöblom är dalmasen som blev Skövdebo 2013.
– Då började jag studera på Högskolan i Skövde, programmet Personal, Organisation och Ledarskap, berättar Sjöblom.

Studenten är dock entreprenör ut i fingerspetsarna med flera bolag i ryggen och satsar helhjärtat på företagandet, med stöd av inkubatorn i Gothia Science Park, parallellt med studierna. Med den digitala idén Mina Tjänster ska han förenkla vardagen för dig och mig när det gäller att köpa och säga upp en rad olika tjänster.

För att försöka finansiera sin affärsidé valde studenten Sjöblom att satsa på Draknästet.

– Jag pitchade min idé och blev antagen. Att stå inför drakarna är det mest nervösa 20 minuterna i mitt liv, berättar Sjöblom.

Hur det går? Det ser du på måndag, 23 mars, klockan 21.00 i TV8 eller online på tv8play.