Vikten av internutbildning

På Mindset och avdelningen för Öppen kurs arbetar vi mycket kring internt lärande och vidareutveckling. Hur kan vi lära oss av varandra?

På Öppen kurs-delen hos Mindset har vi två ben - det ena är innesäljarna (säljorienterat alltså..) och det andra är marknad. Det är en fin balansgång att hålla, då det är lätt att man snurrar in sig i resultat och siffror. För att hålla huvudet kallt och tipsa varandra så har vi en lång tradition av måndagsmöten. Att planera tillsammans ger alla i gruppen en insikt i det vi göra- och vi kan prioritera tillsammans.

På måndagsmötena delar vi erfarenheter och berättar för varandra vad som har hänt senaste veckan, och tittar självklart på vad som kommer hända. Vart finns det behov och hur vi kan hjälpa kunden att identifiera en utvecklingsinsats som är rätt just där? Med så många duktiga föreläsare inhouse så kan vi gå igenom olika kurser och affärsområden. Det handlar om att hitta key-words och kärnan i de olika kurserna. För vår egen och för våra kunders skull.

Genom att tipsa och inspirera varandra ser vi till att vi är ett företag som ligger i framkant i utbildningsbranschen. Att ta en kaffe och dela erfarenheter är den största fördelen med att arbeta så team-inriktat som vi, och säkert många av er, gör. Förutom att det knyter gruppen och alla dess individer närmre.

Så ta en kaffe, eller planera in ett kaffe-möte där ni kan varva social tillvaro med planering. Roligt - och effektivt!