Mitt Livs Sofia Appelgren talar för UNESCO i Paris

Mitt Livs Sofia Appelgren talar för UNESCO i Paris

Mitt Livs VD och Grundare, Sofia Appelgren har blivit ombedd att tala på Det 8.e UNESCO Youth Forum i Paris, Frankrike den 30 oktober. Forumet fokuserar på socialt entreprenörskap  och ungas kraft att förändra. Sofia kommer att presentera arbetet med Mitt Liv inför 500 delegater från över 100 länder och inspirera dem att bli representanter för förändring.

Eventets tema kommer att fokusera på: „Youth and Social Inclusion: Civic Engagement, Dialogue and Skills Development.“ Eventet arrangeras i samarbete med The Goi Peace Foundation, som är en NGO med fokus på att stödja humanism och hållbara värderingar som har speciell status inom FN och UNESCO.

Så här säger Sofia om möjligheten: "En fin chans att uppmärksamma de frågor vi brinner för i en värld som allt snabbare förändras! Kanske har vi hittat ett sätt även för andra länder att vilja jobba med mångfald & integration och kan inspirera till det? Jag önskar uppmuntra de som lyssnar till att själva bli samhällsförändrare! Mitt budskap kommer att vara -En person kan inte göra allt, men alla kan göra något & kan jag -så kan alla!"

Läs mer om „The 8th UNESCO Youth Forum“:

"Mitt Livs vision är att vara en drivande aktör som skapar ett inkluderande samhälle och en arbetsmarknad som värdesätter utländsk erfarenhet och kompetens. Mitt Liv arbetar för ökad mångfald & integration på den svenska arbetsmarknaden och riktar sig både till de som vill in på arbetsmarknaden (personer med utländsk bakgrund) och de som söker kompetens (företag & organisationer som ser värdet och nyttan med mångfald). Mitt Liv grundades 2008 och samarbetar idag med 24 stora bolag i frågor som rör mångfald & konkurrenskraft. Mitt Liv driver årligen kurs- och mentorprogram för 200 mentorer & adepter i Stockholm & Göteborg."