Sofia Appelgren på Mitt Liv nominerad till Årets Affärsnätverkare 2013

Sofia Appelgren på Mitt Liv nominerad till Årets Affärsnätverkare 2013

Sofia Appelgren, grundare och VD på Mitt Liv har nominerats till utmärkelsen Årets Affärsnätverkare 2013.

Nomineringen till utmärkelsen lyder:

Sofia är en engagerad entreprenör, företagare och nätverkare. Redan när hon startade en lunch restaurang med nytt tänk 2006 drev hon det med stort engagemang och fokus. Genom sitt nätverk, familj och vänner, klarade hon den resa, trots att inte alla ville samma. Med de erfarenheterna har Sofia gått vidare och drivit nya företag och projekt. Hennes kreativitet och engagemang har bl.a. skapat det sociala företaget ”Mitt Liv” som genom utbildning och mentorskap arbetar för ökad mångfald och integration på arbetsmarknaden. Sofia har fått ta emot flera priser för som ett resultat av sitt arbete. Nu senast prisad som Sveriges bästa entreprenör i glassföretaget Ben&Jerrys internationella tävling ”Join Our Core 2013”. Tidigare har hon utsetts till Årets västsvensk av Västsvenska handelskammaren 2011 och blev 2012 årets Anna Lindh-stipendiat.

Sofia om nomineringen:

"Det är i nya möten vi växer och utvecklas som människor & genom möten jobbar vi för att lösa en av de största utmaningarna Sverige står inför. För Mitt Liv är mötesplatsen "kärnan" där världen möts & fördomar bryts.
Jag är stolt över att vi lyckats skapa ett engagemang för frågorna vi brinner för hos både myndigheter, företag & organisationer, som liksom vi, tror på mångfald som nyckeln till framgång!"

Utmärkelsens syfte är att synliggöra nätverkandet som en viktig del i företagarens försäljning och marknadsföring. Juryn består av vana nätverkare och entreprenörer; Bicky Chakraborty som byggt upp den största helt svenskägda hotellkedjan Elite Hotels, Mia Törnblom som är coach och aktuell författare, Olle Zetterberg, VD för Stockholm Business region, Therese Albrechtson, framgångsrik entreprenör och föreläsare samt Gunnar Selheden, vd för BNI i Norden.

Fram till och med 17 oktober kan nominering ske via www.affarsnatverkare.se och på sidan sker även en omröstning på kandidaterna. Den slutgiltiga bedömningen görs sedan av en jury. Vinnaren utses vid en mingelkväll i Stockholm den 25 november.

Rösta på Sofia här http://www.affarsnatverkare.se/Nominerade/Profil/sofia_appelgren_334.html

Arrangör för denna tävling affärsnätverket BNI (Business Network International) . BNI hjälper sina medlemmar att bygga ut sina kontaktnät som leder till nya affärer med effektiv mun-till-mun-marknadsföring. Läs mer om BNI på www.bni.nu

"Mitt Livs vision är att vara en drivande aktör som skapar ett inkluderande samhälle och en arbetsmarknad som värdesätter utländsk erfarenhet och kompetens. Mitt Liv arbetar för ökad mångfald & integration på den svenska arbetsmarknaden och riktar sig både till de som vill in på arbetsmarknaden (personer med utländsk bakgrund) och de som söker kompetens (företag & organisationer som ser värdet och nyttan med mångfald). Mitt Liv grundades 2008 och samarbetar idag med 24 stora bolag i frågor som rör mångfald & konkurrenskraft. Mitt Liv driver årligen kurs- och mentorprogram för 200 mentorer & adepter i Stockholm & Göteborg."