Glada konsulter hos MEXL - byggkonsultföretaget som kan vara din konsult genom hela projektet.

Grattis MEXL till ISO 9001 & ISO 14001-certifieringen!

Om MEXL

MEXL är byggkonsultföretaget som kan vara din konsult genom hela projektet. Man erbjuder tjänster inom Buller & Vibration, Bygg & Projektledning, Projektering, Entreprenadbesiktning & Energi samt Markexploatering & Lantmäteri. MEXL arbetar med uppdrag inom anläggning, infrastruktur och byggnation.

MEXL grundades 2007 av Marcus Larsson och efter en stadig tillväxt, bildades en ny organisation 2021 tillsammans med dotterbolaget Bergmex. Företaget har kontor i Uddevalla och Göteborg. En av styrkorna är att kunna erbjuda sina kunder konsulter med stor kompetens och hög servicenivå i alla skeden i ett projekt. Från idé till färdig produkt.

Stolta medarbetare

VD Annette Neubronner berättar: ”Vi är stolta och glada över den här certifieringen som är ett kvitto på det jobb vi lagt ner.” Nu gäller det att förvalta och finslipa detaljerna i manualen, vi sätter alltid höga mål och om något är väl ambitiöst, ryms det i uttrycket ”ständiga förbättringar”.

ISO 14001 & ISO 9001 samt systematiskt arbetsmiljöarbete

ISO 14001 (miljö) syftar till att förbättra företagets miljöprestanda över tid. Här har MEXL en stor möjlighet att bidra med miljökompetens så att kundernas byggnader uppfyller nuvarande och kommande krav, även miljökrav.

De kommande åren kommer fler klimat- och miljökrav genom lagstiftning bli verklighet och det gäller att vara förberedd.

ISO 9001 (kvalitet) syftar bl a till att företag ska sätta kundnöjdhet i första rummet och att man ska arbeta med ständiga förbättringar. Ett av MEXL kvalitetsmål är att arbeta för att ha nöjda kunder.

Arbetsmiljö; när MEXL ändå höll på med miljö- och kvalitetsarbetet föll det sig naturligt att väva in det systematiska arbetsmiljöarbetet också i manualen. Det är dels företagets viktigaste mål att ha en bra arbetsmiljö och även ett lagkrav som man måste förhålla sig till och följa, då är det enklare att ha det i samma ledningssystem.

MEXL valde att samarbeta med Certway och deras konsult Monika Källström som vägledde dem fram till certifiering.

www.mexl.se

Kontaktpersoner: