Ett av SA Byggs senaste projekt, Yxhammarsgatan 24, Borås. Kök, badrum och renovering.

Grattis SA Bygg till ISO 45001-certifieringen!

Om SA Bygg

SA Bygg är en totalentreprenör inom bygg med stor kapacitet och ett personligt engagemang. Företaget finns i Borås och i Göteborg med 83 anställda och 15 projektledare. Totalentreprenader, lägenhetsrenoveringar, byggservice, ombyggnation och markentreprenader är deras huvudsakliga verksamhet.

Företaget är sedan tidigare ISO 9001 och ISO 14001-certifierade och under våren 2023 kompletterade man med arbetsmiljöcertifieringen ISO 45001. Ett kvitto på att det systematiska arbetsmiljöarbetet är på plats!

VD Stefan Almgren; ”Vi fick krav på oss att dokumentera det systematiska arbetsmiljöarbetet och det har varit ett bra arbete tillsammans med Certways konsulter Anna Lundh-Gren och Monika Källström som guidade oss genom processen”. I grunden handlar arbetsmiljöarbetet om att vår personal inte ska skada sig och att de ska trivas på jobbet. Nu fick vi även detta systematiserat i vårt ledningssystem. Då tappar man inte bort några delar, vi har bättre kontroll på lagkraven och är förberedda om vi får besök av Arbetsmiljöverket t ex avslutar Stefan.

Om Yxhammarsgatan 24

Lokalen var ursprungligen en bowlinghall men har under åren byggts om ett flertal gånger. De senaste åren har den nyttjats till träningslokal och gym. SA Bygg har skapat rymd i lägenheterna genom att höja hela takkonstruktionen och på så vis fått in loft på andra plan. Detta tillsammans med en varsam renovering för att bibehålla den ursprungliga innergårdens charm har resulterat i 10 unika lägenheter. Närheten till högskolan och centrum samt den lugna innergården gör dessa lägenheter till något alldeles speciellt.

www.sabygg.nu

Kontaktpersoner: