Charlotte Broberg (M), fastighets- och serviceregionråd.

Försäljning av Bromma sjukhus lokaler

Region Stockholms fastighetsbolag Locum AB går nu ut med försäljning av fastigheterna som Bromma sjukhus ligger i.

Affären innefattar två stycken fastigheter belägna i Bromma stadsdel inom Stockholms stad. Idag hyrs cirka 50% av Hälso- och sjukvårdsförvaltningen samt Stiftelsen Stockholms sjukhem. Övriga ytor är idag tomställda och är i behov av investeringar för att kunna hyras ut för vårdändamål, detsamma gäller för parkeringshuset på en av fastigheterna.

-Det känns mycket bra att vi nu går vidare och lägger ut fastigheten Bromma sjukhus till försäljning. Vi vill nu hitta en köpare som är beredda att vidareutveckla och förvalta fastigheterna, säger fastighets- och serviceregionråd Charlotte Broberg (M).

-Det är viktigt för oss att det även i framtiden ska finnas bra vård för Stockholmarna på Bromma sjukhus. Genom att sälja själva fastigheten och möjliggöra för långsiktiga aktörer att bedriva god vård frigör vi resurser för framtida investeringar för en bättre hälso- och sjukvård, avslutar Charlotte Broberg (M).

Uthyrbar area: Cirka 22 000 kvadratmeter
Uthyrt: Cirka 10 500 kvadratmeter