Irene Svenonius (M) välkomnar beskedet om tredje dos

Irene Svenonius (M) välkomnar beskedet om tredje dos

Under onsdagen meddelade regeringen och Folkhälsomyndigheten att alla över 65 år ska erbjudas en tredje dos vaccin. På sikt ska även hela befolkningen över 16 år erbjudas en tredje dos. Syftet är att stärka immuniteten bland befolkningen och därmed stävja smittspridningen under vintern. Finansregionrådet i Stockholm Irene Svenonius (M) välkomnar beskedet.
  • Jag ser positivt på att regeringen äntligen givit det här beskedet om en tredje dos för personer över 65 år. Förra höstens misstag får inte upprepas, vi måste bibehålla immuniteten bland befolkningen och särskilt bland personer över 65 år som riskerar att bli allvarligt sjuka av covid-19. Vi kommer att öppna upp för att alla över 65 år i Stockholms län ska kunna boka in sig för en tredje dos så fort som möjligt, säger Svenonius.