Johan Forssell, Irene Svenonius och Christofer Fjellner

​Svenonius och Forssell tar plats i Moderaternas partistyrelse

Moderaterna har idag enhälligt valt ny partistyrelse på partistämman i Västerås. Från Stockholm var det två nya namn som valdes in i partistyrelsen, finansregionrådet Irene Svenonius och Moderaternas rättspolitiska talesperson Johan Forssell. Sedan tidigare representeras Stockholm av före detta europaparlamentarikern Christofer Fjellner i partistyrelsen som nu fått förnyat förtroende.

-Jag är hedrad över förtroendet från stämman. Jag ser fram emot att i partistyrelsen vara pådrivande i frågor som rör alla människors möjligheter och friheter. Samhällskontraktet måste återupprättas och ansträngningar och strävanden ska alltid löna sig - att utbilda sig liksom att gå från bidrag till arbete. Då måste vi vara ett parti som klarar av att prioritera både att människor ska ha mer pengar kvar efter skatt och välfärdens kärna med polis, försvar, utbildning, vård och omsorg, allt annat måste stå till sidan, säger Irene Svenonius.

-Det känns otroligt kul! I partistyrelsen ser fram emot att driva Stockholms frågor och rättsfrågor. Otryggheten breder ut sig som en löpeld i samhället och det uppmärksammas var och varannan dag i media om nya skjutningar och sprängningar runt om i Stockholm och resten av Sverige. Då måste vi alla göra allt vi kan för att stoppa kriminalitetens framväxt i Sverige, säger Johan Fossell.

Moderaternas nya partistyrelse:

Partiordförande: