Sten Nordin: starkt väljarstöd för Alliansen i ny undersökning

Finansroteln, Stockholms stad
Finansborgarrådet Sten Nordin (M)

Statistiska Centralbyråns (SCB) stora Partisympatiundersökning maj 2011 som offentliggjordes i dag visar ett fortsatt starkt stöd för Alliansen i Stockholm. Alliansens fyra partier samlar 54,2 procent mot oppositionens 43,8 procent. Sten Nordin (M), finansborgarråd och gruppledare för Moderaterna i Stockholms stad, kommenterar undersökningens resultat.

– Det är mycket glädjande att se fortsatt stöd för den politik som moderaterna tillsammans med alliansen för i Stockholms stad. Jag tror att stadshusalliansens starka stöd hos stockholmarna kan förklaras med att väljarna upplever att majoriteten tar ansvar för Stockholm och utgår från stockholmarnas vardag och verklighet i den förda politiken, säger finansborgarrådet Sten Nordin (M) i en kommentar till undersökningen.

– Jag är också mycket glad att kunna konstatera att stockholmarna inte visar några tendenser till att vilja ge Sverigedemokraterna ett fäste. Det hedrar alla väljare i Stockholm, vi tror på vår stad som en fortsatt öppen och tolerant stad där partier som Sverigedemokraterna inte är önskade, säger Sten Nordin (M).

– Man ska inte glömma att det rör sig just om en partisympatiundersökning, och det bör betraktas just så, men det är ett kvitto på att stockholmarna tycker vi är på väg i rätt riktning och det känns naturligtvis bra, säger finansborgarrådet Sten Nordin (M).

För att ta del av hela undersökningen besök länk:

Se s.11 för resultatet för Stockholms kommun.

För kontakt med finansborgarrådet Sten Nordin (M):
Oliver Carrà, pressansvarig, 076 12 29 202