Ulla Hamilton (M): Tack för att du cyklar!

Miljö- och trafikroteln i Stockholms stad
Miljö- och trafikborgarrådet Ulla Hamilton (M)

Tack för att du cyklar är rubriken på den kampanj som Stockholm stad startar i veckan för att få fler att ta cykeln till jobbet. För att tacka alla som cyklar bjuder Trafikkontoret på en energibit, en cykelkarta, lite information om säkerhet och tips för hur cykeln kan vårrustas.

– Samtidigt som vi arbetar med att förbättra framkomligheten och trafiksäkerheten för alla trafikanter i Stockholm, vill vi uppmuntra och tacka alla som dagligen cykelpendlar till jobbet. Stockholms cyklister är viktiga då de bidrar till bättre luft och minskad trängsel – samtidigt som cyklisterna mår bättre och orkar mer, säger Ulla Hamilton, miljö- och trafikborgarråd (M).

Karta: "Så här långt kommer du på 30 minuter" bifogas som pdf.

I morgon fredagen den 28 maj står Trafikkontoret vid följande platser mellan klockan 7 och 9.

Alviksplan
Karolinska
Roslagstull
Hammarbyfärjan
Lidingöbron (Ropsten)
Stadshuset
Ekelundsbron (Solnasidan)
Hornstull
Nya Årstabron (Tantosidan)
Slussen vid Blå Dörren
Slussen vid Stadsgården
Norrtull/Stallmästaregården

Detta är ett samarbete mellan Trafikkontoret, Trafikverket, Naturskyddsföreningen, Svensk Cykling samt Sportson.

Läs mer på www.stockholm.se/cykla

Presskontakt:

Helena Öman,
pressekreterare hos Ulla Hamilton

Moderaterna i Stadshuset, Stockholm

Moderaterna i Stockholms stad har fem borgarråd. Sten Nordin är finansborgarråd och gruppledare. Ulla Hamilton är miljö- och trafikborgarråd, Kristina Alvendal är stadsbyggnads- och fastighetsborgarråd, Joakim Larsson är ytterstads- och bostadsbolagsborgarråd och Ulf Kristersson är social- och arbetsmarknadsborgarråd.

Pressansvarig för Moderaterna i Stockholms stad är Helena Widegren som också ansvarar för finansborgarrådet Sten Nordins presskontakter. Helena Öman är pressekreterare för Ulla Hamilton och Kristina Alvendal. Oliver Carrà är pressekreterare för Joakim Larsson och Ulf Kristersson.