Modul-System öppnar kontor i Finland

Då det finns en tilltagande efterfrågan av att dagligen kunna möta sina kunder beslutade Modul-System, världsledande inom modulära inredningar för servicebilar, att öppna ett försäljningskontor i Finland med start fr.o.m. 1 november 2011. Modul-System Finland Oy, Helsingfors.

Utvecklingen ses dels i ljuset från den lyckade lansering av Modul-Systems nya inredningssortiment och dels från ökad efterfrågan på kvalitetslösningar som den finska marknaden ställer. Det finns också en hel del intressanta och utvecklande kundsegment i Finland som är viktiga för Modul-System att kunna serva med sina flexibla produkter och tjänster. Ett växande behov för fler universella lösningar till globalt växande företag, gör att Modul-System nu är redo att implementera dessa på ett enhetligt sätt.

..........................................................

För mer information, vänligen kontakta:

Timo Liikanen, Sales Director, Modul-System Finland Oy
timo.liikanen@modul-system.com

Henrik Persson, Head of Nordic Region, Modul-System Group
henrik.persson@modul-system.com

+46 31 746 87 08

Modul-System är Europas ledande tillverkare av modulära inredningar för servicebilar. Företaget finns representerat i hela Europa med dotterbolag i Danmark, Belgien, Finland, Frankrike, Nederländerna, Polen, Storbritannien och Tyskland samt försäljning i ytterligare ett antal länder utanför Europa. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer kompletta lösningar för servicebilar som bäst löser kundens behov och önskemål på säkerhet, kvalitet och innovation. Koncernen har ca 200 anställda och huvudkontoret ligger i Mölndal, utanför Göteborg, i Sverige.
www.modul-system.com