Momondo lanserar ny sökmotor för multi-cityresor

Momondo lanserar ny sökmotor för multi-cityresor

Resejämförelsetjänsten www.momondo.se har precis lanserat en sökmotor för multi-cityresor. Den nya tjänsten möjliggör sökningar av flygresor till –och från multipla destinationer i en sökning och ger en överblick av flygresealternativ och priser för hela resan, så att bäst pris kan hittas och bokas.

Denna nya prisjämförelsetjänst är ett tillägg till Momondos jämförelsetjänster, då det tidigare endast gick att söka antingen enkelresa eller tur-och returresa.

”En snabbt växande trend, är att fler och fler resenärer själva vill sätta samman sina egna resor, gärna med att besöka flera olika destinationer under en och samma resa.  För att besvara denna utvecklinge har vi har lagt mycket utveckligensresurser bakom vår nya multi-citysökmotor, som nu lanseras i beta version”, säger Alex Macura från Momondo.

Ett exempel på en multi-city resa är: att man flyger från Stockholm till Paris, för att sedan flyga vidare till Rom och sedan från Rom flyga tillbaks till Stockholm. Eller om man exempelvis önskar att flyga från Köpenhamn till New York, och sedan köra från östkusten till västkusten och flyga till Stockholm från Los Angeles.

Tidigare har användarna behövt göra flera sökningar mellan de respektive destinationerna, för att kunna få en överblick av priset för hela resan.  Nu med Momondos nya sökmotor kan användarna snabbt och enkelt få en överblick av bästa möjliga pris för en resa med flera olika destinationer, i en sökning. Allt användaren behöver att göra är att skriva vilka destinationer den vill flyga till och Momondo sammanställer -och jämför priser från över 700 olika flygbolag och online resebyråer.

Testa den nya sökmotorn som är i BETA version nu: http://www.momondo.se/Multi_city.aspx

Om:

Momondo är ett danskt initiativ, grundat 2006, med ett passionerat fokus på användning av nya teknologier på webben, utveckla en jämförelsetjänst. Denna tjänst har möjliggjort att Momondos användare på ett användarvänligt sätt kan  söka, jämföra, hitta och boka billiga flygresor från majoriteten av världens reseleverantörer, över 700.  Bland dessa inkluderas online-resebyråer, klassiska flygbolag och lågprisflygbolag.

Momondohotels söker och hittar även hotellrum från världensledande hotellleverantörer i världen, över
450 000 stycken.

Momondo har flertalet gånger blivit testade och betygdsatta som ”best-in-test” av internationella medier så som: The Sunday Times, New York Times, CNN, CBS News, Daily Telegraph och VG.

Följ berättelsen om Momondo:

Det senaste: MyNewsDesk och Twitter

Liter personligare: Facebook

Eller kontaka oss direkt:

Alex Macura:

Alm@momondo.com eller 00 45 31 68 31 39