Lansering av Moretime Financial Services

Idag lanseras Moretime Financial Services med en två veckors annonskampanj i DI och på DI.se. Satsningen är ytterligare ett steg i Moretimes ambition att erbjuda helhetslösningar för små- och medelstora entreprenörsbolag.

Med Financial Services tar Moretime nästa steg i utvecklingen av en helhetslösning för entreprenörer. Moretime tillhandahåller sedan ett par år tillbaka omfattande affärsstöd inom HR, ekonomi, juridik och affärsutveckling till entreprenörer motsvarande de stora bolagens stabsfunktioner.

Undersökningar visar att över 50 % av Sveriges små och medelstora företag upplever det som svårt eller mycket svårt att hitta finansiering, vilket delvis beror på nya regelverk för banker och en mer försiktig kreditsyn.

”Med Financial Services tar vi nästa steg och kompletterar vårt erbjudande med förmedling, rådgivning och egen investerings- och finansieringsverksamhet med sikte på att lösa de små – och medelstora företagens finansieringsbehov.” säger Carl-Fredrik Morander, VD Moretime.

”Vår ambition är att hjälpa våra kunder med att lösa behov av likvida medel, hitta rätt finansiering samt att sätta en strategi för en långsiktigt hållbar finansiell situation.” säger Manne von Platen, VD Moretime Financial Services.

Moretime Financial Services planerar även att genomföra en preferensaktieemission under maj månad. Medel från emissionen skall användas för att aktivt kunna medverka i finansieringen av Moretimes kunder.

Carl-Fredrik Morander, VD Moretime

Manne von Platen, VD Moretime Financial Services