Häng med på vår satsning i SVH & Nära kanalen, vi utökar nu med en till säljkår inom detta växande segment!

Närhet och smidighet blir allt viktigare, år 2017 omsatte conveniencehandeln 26 mdkr och det finns cirka 4 400 butiker utspridda över landet. Häromdagen meddelade City Gross att de öppnar ett nytt butikskoncept inom conveniencebutiker och segmentet växte under årets första kvartal. Detta är en marknad som är på gång och som ökar!

Detta har vi märkt då vi får många förfrågningar från nya intressenter av denna kanal. Vi kommer därför att starta upp en ny säljkår inom SVH & Nära från och med augusti 2019. Vi har idag en SVH & Nära-säljkår som är väldigt uppskattad av våra samarbetspartners och vår nya säljkår kommer ha samma upplägg. Servicehandeln och de mindre butiksformaten bearbetas inte av alla leverantörer och här finns stora möjligheter att göra skillnad. Mindre butiker kan ofta vara ”första-gångs-köpet”, där den långsiktiga lojala kunden startar och skapas. Kanalen är också ett viktigt skyltfönster för varumärken att synas i och komma närmre kunderna.

Vår försäljningsdirektör Frank Somander har varit med från början och byggt upp grunden till vår nya säljkår och ser fram emot nästa steg: ”Det är otroligt roligt att vårt arbete inom servicehandeln uppskattas av våra samarbetspartners och att vi har förmånen att starta upp ytterligare en säljkår i samma kanal. Teamet som vi har på plats inför uppstarten känns väldigt bra och är en härlig sammansättning med olika erfarenheter och bakgrunder. Vi har medarbetare som framgångsrikt har drivit egen servicehandelsbutik i franchiseregi, fältsäljerfarenhet både inom DVH och från andra branscher, ledarskapserfarenheter och kompetenta interna kandidater. De kommer att representera en urstark portfölj av varumärken och produkter som kompletterar varandra på ett riktigt bra sätt. Allt är bäddat för framgång och vi ser med glädje fram emot uppstarten i augusti."

Jonas presenterar nyheter i butik

I dagsläget har vi 4 starka samarbetspartner som är anslutna till vår nya säljkår
häng med på vår satsning och hör av dig till Frank eller Jennifer för att få reda på mer!

Frank Somander
Försäljningsdirektör