Nyhet: OREO O’s flingor lanseras i Sverige!

En helt ny frukostflinga, OREO O’s lanseras i Sverige denna månad och kommer att fylla hålet i flingmarknaden med ett njutningsbart alternativ för vuxna.

Med hjälp av det klassiska i OREO-konceptet, innehåller den nya flingan läckra krispiga kakaoringar i kombination med spröda vaniljflingor som riktar sig till vuxna konsumenter som letar efter ett njutningsbart alternativ till frukost eller när som helst på dagen.

Det välsmakande segmentet är ett ledande tillväxtsegment inom kategorin frukostflingor. Välsmakande flingor lockar till sig fler nya kunder till flinghyllan än andra flingor och OREO O’s är övertygade om att det kan vara en viktig drivkraft för ökat kategorivärde de kommande månaderna. Den nya flingan använder kraften bakom det multimiljard stora OREO-varumärket. Ett globalt starkt varumärke i kakkategorin med ett bevisat resultat av varumärkesförlängning inom konfektyr, glass och OREO O's är redan en hit på den nordamerikanska flingmarknaden.

Produktlanseringen stöds med ett skräddarsytt kampanj- och marknadsföringsprogram.

En talesman för OREO O: s säger: ”OREO är ett globalt fenomen och vi är verkligen glada att presentera dem i flingkategorin för första gången i Sverige. Vi riktar oss till tonåringar och vuxna som letar efter en njutningsbart frukost eller ett gott snacks när som helst på dygnet, vi tycker att OREO O's erbjuder en stark tillväxtmöjlighet för flingkategorin.”

Med chokladflingkonsumenten, som är den mest värdefulla i kategorin, och varumärket OREO som redan visar att det framgångsrikt kan översättas till olika format, tror vi att denna nya flingan kan introducera nya kunder till flinghyllan och bli en ledande produkt för det välsmakande segmentet. Vi har stora ambitioner för varumärket och kommer att stödja lanseringen med instore-marknadsföring.”

OREO O's är för närvarande listade på Coop, Willys, Hemköp och Citygross.

Movement
Maria Hoffsten
Brand Manager
maria.hoffsten@movementgroup.se

OREO O's tillverkas av Weetabix Food Company, under licens från Mondelez.

Om Oreos
OREO O's tillverkas av Weetabix Limited under licens från Mondeléz International Group. Weetabix Food Co. är handelsnamnet för Weetabix Limited. Registrerat kontor: Weetabix Mills, Burton Latimer, Kettering, Northants, NN15 5JR. Registrerad i England nr 267687.

Om Mondelēz InternationalMondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) ger människor möjlighet att snacksa rätt i över 150 länder runt om i världen. Med 2019 års nettoomsättning på cirka 26 miljarder dollar leder Mondelēz snacksframtiden med ikoniska globala och lokala varumärken som OREO, Marabou, TUC, Daim och Philadelphia. Mondelēz International är stolt medlem av Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 och Dow Jones Sustainability Index. Besök www.mondelezinternational.com eller följ företaget på Twitter www.twitter.com/MDLZ.

• oreo